مظاهر وجلوه های نیرومندی

نيرومندي جلوه ها ومظاهر گوناگوني درشخصيت افراد دارد:
(1) يکي از جلوه هاي نيرومندي، بدرآمدن ازترديد ودو دلي است. انسان مؤمني که از اضطراب ودلهره رهايي مي يابد و در برابر رويدادهاي ناگوار خويشتن را نمي بازد، انساني قوي است. خداوند چنين کساني را دوست مي دارد. پيامبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرموده است: (المؤمن القوي خير وأحب إلي الله من المؤمن الضعيف). يعني: مؤمن توانا بهتر از مؤمن سست وناتوان ودرنزد خدا محبوب تر از وي است.

(2) یکی دیگر از جلوه های نیرومندی و شجاعت آن است که سپاهی در میدان جنگ از خودش چنان شجاعت نشان دهد که مرگ در نظرش حقیر و بی ارزش نماید و هیچگاه از داخل شدن در مهلکه ها هراس به دل راه ندهد و با دلی استوار به رویارویی با دشمن بشتابد و به دلش اضطراب راه پیدا نشود.

(3) همچنان از جلوه های قوت ونیرومندی بیان حق است که در زبان شرع آن را امر به معروف ونهی از منکر تعبیر کرده اند. این در واقع یک وجیبه اجتماعی هم است، وقتی که انسان مسلمان می بیند یک امر باطل دارد در لباس حق نمایان می گردد و مردم با آن به حیث حق پذیرفته شده عمل می کنند، دینداری و شجاعتش وادارش می سازد که در برابر این باطل استادگی کند و حق را بیان دارد و باطل را افشا نماید، وجه حق را روشن سازد و چهره باطل را رسوا کند؛ زیر هر نامی ونشانی که باشد وهرکسی که پشتیبان آن باشد.

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe



ترنم یوتیوب چینل

نوې ویدیو هره ورځ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

wasiclinic.com
Back to top button