محققان: روزه گرفتن سلامتی برای انسان است!؟

غذا خوردن در جوامع کنونی برابر است با ۳ وعده غذای کامل در روز همراه با تنقلات که این امر از نظر محققان کاری غیرطبیعی محسوب می‌شود؛ محققان پس از مطالعاتی که به تازگی داشتند، به این نتیجه رسیدند که این روش غذا خوردن روتین بدن را به هم می‌ریزد و به بیماری منجر می‌شود.

محققان در رابطه با رژیم غذایی و سلامت بدن مطالعات بسیاری را مورد بررسی قرار دادند و در مورد اثرات محدود کردن کالری در مقاله‌ای که در مجله آمریکایی PNAS منتشر شد، به داکتران توصیه کردند مریضان خود را به روزه گرفتن متناوب تشویق کنند؛ برای مثال داشتن یک رژیم غذایی طبیعی به مدت ۵ روز و مصرف کمتر از ۵۰۰ کالری طی دو روز می‌تواند سلامت آن‌ها را تضمین کند.

محققان با مطالعه بیش از ۸۰ مقاله علمی انجام شده زیست شناسی، علوم اعصاب و سرطان شناسی مربوط با زمان وعده‌های غذایی، مقدار مصرف و سلامت انسان به نتایج ذکر شده رسیده‌اند.

آن‌ها در مقاله‌ای که منتشر کردند نوشته‌اند: روزه گرفتن باعث می‌شود سلول‌ها مرمت و بازسازی شوند، روند پیری معکوس شود، چربی‌ها کم شوند، مانع به وجود آمدن تومورها می‌شود، سلول‌های عصبی از آسیب‌های ناشی از مریضی عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون محافظت می‌شوند.

محققان در یکی از مطالعات مهمی که بررسی کردند نیز نشان می‌دهد کم خوردن به سلامت بدن کمک می‌کند و گفتند: مصرف مواد غذایی اجداد ما مانند امروز نبوده و اکثراً ساعت‌ها ناشتا بودند و زمان غذا خوردن آن‌ها نیز مانند ما نبوده است اما با صنعتی شدن دنیای ما، انسان فعلی در مصرف غذا زیاده روی می‌کند، در ساعت بیولوژیکی بدن اختلالاتی به‌وجود آمده است و انسان‌ها به زیاده‌خوری عادت کرده‌اند که باعث چاقی و مریضی های آسیب‌پذیر شده است.

نویسندگان این مقاله کارشناسان موسسه ملی سالمندان در بالتیمور، دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده و مرکز پیش‌گیری از سرطان در شفاخانه Wythenshawe در منچستر، انگلستان هستند.

به گفته داکتر “میشل هاروی” یکی از نویسنده‌ها و محققان این مطالعه در منچستر، فرضیاتی در مورد رژیم غذایی و عادات غذا خوردن وجود دارد، از جمله برخی اعتقاد دارند روند زندگی سالم سه وعده غذای کامل و تنقلات روزانه است در صورتی‌که این روند اصلا درست نیست. مطالعات نشان می‌دهد کم کردن غذا در واقع برای سلامت بدن مفید است و ضد روند مریضی مانند توسعه سرطان سینه است.

نویسندگان این مقاله گفتند: با تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی می‌توان بدنی سالم داشت و کم خوری از بروز بسیاری مریضی ها جلوگیری می‌کند.

قابل ذکر است که دو روز روزه گرفتن در هفته (دوشنبه و پنجشنبه) از سنت‌های پیامبر (صلی الله علیه وسلم) می‌باشد./مختار

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe



ترنم یوتیوب چینل

نوې ویدیو هره ورځ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

wasiclinic.com
Back to top button