رازهای زندگی مشترک که نباید به کسی بگویید

هرگز زمانی که از همسرتان ناراحت هستید مساله را با دوستان و اقوامتان در میان نگذارید.

کمی درد دل کردن بد نیست اما هرگز جزییات مسأله را نگویید چرا که مخاطبتان با شنیدن صحبت‌های شما گاهی مواردی را ذکر می‌کند که می‌توانند مشکل را بزرگ‌تر کند.

باید کاملاً مراقب باشید که صحبت هیچ کس نباید بر نظر و علاقه شما نسبت به همسرتان تأثیر بگذارد. همچنین زوجین به سرعت مشکل بروز کرده را فراموش می‌کنند اما اطرافیان مسأله را فراموش نمی‌کنند و این امر گاهی رفتار آن‌ها با همسر شما را تغییر می‌دهد. همچنین ممکن است آن‌ها پس از مدتی مجدداً مسأله را به شما یادآوری کنند در حالی که شما آن را فراموش کرده‌اید و این یادآوری‌ها می‌توانند بر روابط شما و همسرتان تأثیر منفی بگذارند.

نظر همسرتان در مورد اقوام و دوستان باید راز بماند

هرگز اجازه ندهید کسی از احساس و نظر همسرتان نسبت به یکی از اقوام و دوستانتان باخبر شود. شاید همسرتان نسبت به یکی از اقوام شما احساس خوبی نداشته باشد و شما این مسأله را به یکی دیگر از اقوامتان بگویید و او نیز مسأله را با دیگران در میان بگذارد. مسلماً در چنین شرایطی اختلافات بسیاری در خانواده‌تان بروز خواهد کرد و مهم‌تر از همه این که در روابط شما با همسرتان نیز مشکلاتی بروز می‌کند. در مقابل، همسرتان نیز نباید از نظر دوستان و فامیل در مورد خودش آگاه شود، نظر مخالف و نارضایتی دوستان و اقوام شما برای همسرتان نتیجه‌ای جز دلخوری ندارد.

به یاد داشته باشید اگر چه رفتار مناسب در هر مکان و زمانی نیکوست اما دلیلی ندارد که همسرتان مطابق میل دوستان و اقوام شما باشد.

میزان درآمد و بدهی‌هایتان راز شما و همسرتان است

میزان بدهی‌ها و درآمد شما نشانه توان مالی شماست. هرگز اجازه ندهید کسی از این موارد مطلع شود چون در این صورت بروز مشکلات بعدی اجتناب ناپذیرند. شاید در ابتدای دوران زندگی مشترکتان بدهی‌های بسیار و درآمد کمی داشته باشید اما تمام این موارد گذرا بوده و روزهای بهتری در انتظار شما هستند. شاید در این دوران با وجود تمام قرض‌ها و بدهی‌ها نیز شما همچنان از صمیم قلب احساس خوشبختی کرده و از زندگی‌تان رضایت داشته باشید اما اطرافیانتان با رفتارها و سخنانشان لذت این دوران شما را نابود کنند یا با بر زبان آوردن جملات نامناسب به شما فخرفروشی کرده و به روابط شما و همسرتان آسیب بزنند.

مشکلات شما با خانواده همسرتان

اختلاف عقیده، امری کاملاً طبیعی است. همواره به یاد داشته باشید که شما در خانواده و محیطی کاملاً متفاوت با همسرتان رشد کرده‌اید پس وجود اختلاف نظر پدیده عجیبی نیست. چنین اختلافاتی به خصوص در اوایل ازدواج بیشتر هستند و با گذشت زمان هرچه بیشتر با یکدیگر آشنا می‌شوید اختلافات نیز کمتر می‌شوند و شما آن‌ها را فراموش می‌کنید. اما اگر در مورد آن‌ها با دوستان و اقوامتان صحبت کنید آن‌ها دایم موارد اختلاف را به شما یادآوری کرده و اجازه نمی‌دهند آن‌ها را فراموش کنید و نتیجه‌ی این امر چیزی جز بروز اختلاف نیست. زمانی که از خانواده همسرتان آزرده خاطر می‌شوید تنها کافی است به خودتان بگویید ما از دو خانواده متفاوت هستیم و اختلاف نظر و سلیقه طبیعی است. هرچه بیشتر به موضوع فکر کرده و در مورد آن صحبت کنید، مسأله برایتان بزرگ‌تر و مهم ترمی شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته شده از سایت اصلاح ویب

منبع: مجله موفقیت، ش255، ص83.

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب