آیا توبه ازگناه استمنا به دست قبول می شود؟

شخصی که عمل استمنا را قبل از ازدواج بدون درک حرمت ان از دیدگاه اسلام انجام داده باشد یا با درک حرمت ان این عمل ناروا را چندین بار انجام داده باشد و هر بار بعد از انجام ان توبه نموده ولی باز همین عمل را انجام داده باشد تا اینکه برای بار اخر توبه نموده و باز هر گز او این عمل را انجام ندهد و واقعا به راه راست هدایت شود و یگانه هدفش رضای خداوند و خدمت به دین اسلام باشد .

سوال اینست که حکم ازدواج چنین شخص که قبلا چنین عمل شوم را انجام داده با یک شخص  واقعا پاکدامن که میخواهد به او ازدواج کند،  ولی اگاهی ندارد که  جانب مقابل اش چنین عمل ناروا را  انجام داده است چی می باشد البته از دیدگاه اسلام؟

سوال دوم:  یک شخصی که عمل استمنا را انجام داده باشد ایا با شخصی دیگری ازدواج کرده می تواند ؟ یا اینکه باید برای ابد با کسی ازدواج نکند؟

سوال سوم : اگر ازدیدگاه اسلام ازدواج کرده بتواند پس لازم است که به همسر خود بگوید که من قبلا عمل استمنا را انجام دادیم . اگر نگوید اساس چنین ازدواج دروغ نخواهد بود؟

قابل  یاد اوری است که همین شخص حالا کاملا اصلاح شده و هر شب از ساعت 1 الی 3 بجه از دل پاک  صرف بخاطر عفو گناهانش ، پاک شدن شرمگاهش،حصول رضای خداوند، رسیدن خیرش به خلق خدا، نجات از اتش دوزخ و نایل شدن به درجه شهادت و حصول جنت   نماز می خواند وبه دربار خداوند زاری وگریان می کند تا خداوند او را عفو کند
سوال چارم:  امکان دارد که خداوند چنین شخص را عفو کند ودعااش را قبول کند؟
خواهش می کنم که جواب ان را برایم بیان دارید چون موضوع خیلی مهم است تا به جوانان عزیزیکه نمی داند بدانند

جواب: نقيب الله حميد

وعلیکم السلام ورحمة الله و برکاته
نحمده و نصلی علی رسوله الکریم
برادر عزیز تشکر از اینکه  در جستجوی دریافت مسایل اسلامی هستید و خواستارید که پیوسته راه نجات را بپیمایید و به سوی سعادتمندی حرکت کنید و این مهم است که همیشه از آنچه نمیدانیم از اهل علم پرسان کنیم که پرسش عیب نیست و نباید در این زمینه شرم داشت، شرمی که باعث جهل ما شود و از حقایق ناآگاه باشیم.

در ارتباط به سوال شما باید گفت که استمنا (جلق زدن و به دست خود منی خود را بیرون ریختند) یک عملیه ناجایز است و باید از آن اجتناب صورت گیرد، چون باری به آن پرداختن سبب می شود که همان جوان این عملیه ی زشت را تداوم بخشد و رسول الله صلی الله علیه وسلم لعنت گفته است برکسی که توسط دست خود منی خود را می ریزاند.
این پدیده غالباً در بین جوانان و نوجوانان دیده می‌شود، عامل اصلی بروز این عادت ناپسند در بین دو قشر مذکور، برخورد مداوم و مکرر آنان با عوامل مختلف و فسون اغوا و فریب می‌باشد.

برادر عزیز! اگرشخصی از این گناه توبه نماید توبه اش قبول می شد، ولی شرط اساسی توبه این است که همان عمل زشت را ترک نماید و عزم قاطع کند که بار دیگر به آن عمل دست نمی برد و از گذشته خود، پیشمان می شود و انگشت ندامت را به دندان می گیرد، پس وقتی که این برادری که توبه کرده است و اکنون به آن مبتلا نیست، توبه اش ان شاء الله قبول شده است، رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید: التائب من الذئب کمن لاذنب له، یعنی کسی که از گناه خود توبه نماید همانند کسی است که هیچ گناه نکرده باشد.

در ارتباط سوالات دیگرشما باید گفت: که کسی که چنین عمل را مرتکب شده است، می تواند با خانم عفیف و پاکدامن ازدواج نماید، این عملیه هیچ مانع برای ازدواج نیست، اگر همسرخود را نیز در جریان این عمل خود قرار ندهد، بازهم نکاح جایز است و برای آن صدمه ی نمی رساند و لازم نیست که این عمل خود را برای همسرش بگوید. اصل این است که وقتی شخصی گناه را مرتکب می شود و از آن توبه می نماید، باید دیگر از آن یاد نکند و اگر یاد می کند به عنوان اینکه شکرگذاری کند که خداوند توفیق برایش داد که از آن گناه توبه کرد و خویشتن را از آن دور نمود.
بنابراین، پس از توبه، دیگرتشویشی برای خود راه ندهد و امیدوارسعادتمندی و کامیابی باشد.
الله متعال همه را توفیق عمل نیک و توبه از گناه را نصیب ما گرداند.

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب