به مناسبت هفته ي مبارزه با مفاسد مالي- خاطره

يكي از مشكلات عديده ي كه دامنگير ملت فلاكت زده ما شده، فساد مالي است كه به نام هاي گوناگوني قدعلم كرده و جامعه ما را به طرف نابودي سوق مي دهد؛ اين مفاسد در قالب سود، قمار، دزدري و اختلاس، خوردن مال يتيم، قاپيدن ميراث و مهريه زنان، رشوه، ترازو زني و… تبارز نموده و زندگي همه را در برگرفته است. جمعيت اصلاح افغانستان دفتر ساحوي هرات، به ادامه فعاليت هاي اصلاحي خويش، هفته ي را به نام هفته مبارزه با مفاسد مالي نام گذاري كرده و با چاپ پوستر، بروشور، مجله، جزوه و توزيع آن در تمام نواحي و ولسوالي هاي هرات، پيامدهاي هاي شوم اين مفاسد مالي را براي ملت يادآور شد.
درين برنامه ايماني و خدايي همه برادران جمعيت اصلاح در هرات به نوبه خود سهم فعال گرفته و وظيفه دعوي شان را تا حدودي ادا كردند.

من(نگارنده) گرچه كمتر توانستم سهم بگيرم؛ اما بازهم يكي از مسؤوليت ها را كه رساندن پيام اين هفته به مؤسسات و انجوها بود به عهده ي من و دونفر ديگر از برادران  سپرده شد.
حالا مي خواهم پيرامون اين پيام رساني نكاتي را بنويسم؛ قبل از همه قابل ياد آوري است كه درين هفته قرار شده، نامه هاي به تمام ادارات دولتي و مؤسسات كمك رساني رسانده شود كه درين بين ما هيئت سه نفري به برخي مؤسسات رفتيم.
درين پيام رساني به مشكلات كمي مواجه بوديم از جمله اينكه: آدرس مؤسسات را نداشتيم و كم كساني يافت مي شد كه آدرس مؤسسات را مي دانستند.
وقتي آدرسي را پيدا مي كرديم كه مثلاً به فلان جاده است، به آن جا رفته بازهم به خيلي مشكل مؤسسه را پيدا مي كرديم؛ چراكه مؤسسه ها تابلو ندارند؛ اما آنچه خيلي تأسف آور بود اينكه براي يافتن مؤسسه يك راه وجود داشت آن اينكه هرخانه و سراي كه بهتر و منظم تر بود حتماً در اختيار مؤسسات قرار داشت.

مشكل ديگري كه به آن مواجه بوديم، عدم اعتماد شان بود كه از لحاظ امنيتي درهراس بودند؛ لذا ما مكلف بوديم تمام گفته هاي خويش را به گارد دروازه بگوييم و بعد اجازه ورود ميافتيم و دوباره اهداف خويش را به مسؤول همان بخش بيان مي كرديم.

اين پيام رساني الحمد لله به استقبال گرم مسؤولان مواجه شده و همه كساني كه ملاقات كرديم، ازين مفاسد مالي در جامعه رنج مي بردند و اين حركت جمعيت اصلاح را يك گام مثبتي مي دانستند براي آغاز پاك سازي جامعه از لوث مفاسد مالي كه همه گير شده است.

اين برنامه از يك طرف نويدي بود براي كساني كه ضربه مفاسد مالي را خورده و مظلوم واقع شده بودند و از طرف ديگر هشداري بود براي كساني كه دست و شكم شان به مفاسد مالي آلوده است.
از خداي عالم خواستاريم كه اين حركت ما را در پله ي حسنات ما قرار داده و به برادران جمعيت اصلاح اخلاص و توفيق عمل بيشتر عنايت فرمايد.

نوشته: عبدالخالق احسان

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب