چرا بعضی مردان همزمان با چند زن ارتباط برقرار می کنند؟

چنین مردانی از طریق برقراری ارتباط با چند زن به دنبال کشف ماهیت و ذات خود هستند. این مردان هرگاه از بعد عاطفی اشباع شدند آن زن را ترک کرده و به دنبال زن دیگری می افتند.

یک نوع دیگر از مردان هم هستند که خوب می دانند چگونه نزد زنان بر تار احساسات بنوازند تا آنها را قانع کنند که دوستشان دارد اما در همین حال او در ذهن خود برای چیز دیگری نقشه می کشد.

چنین مردانی به دلیل ارتباط بسیار با زنان و آشنایی با خصوصیات آنها و نیز آشنایی با قواعد بازی برای به سخره گرفتن آنان، در این کار خبره و کارکشته شده اند. آنها چون خوب بلدند فیلم بازی کنند به راحتی می توانند با نشان دادن عشق وعلاقه ساختگی و پوشالی، تقدیر و تشکرهای هدف دار و جملات عاشقانه و قربون صدقه رفتن های دروغین زنان را قانع کنند که دوستشان دارند. اگر زنی به صداقت عشقشان نسبت به خود شک داشته باشد،آنها مانعی نمی بینند که یک رابطه ی طولانی مدت برقرار کنند صرف اینکه ثابت کنند دوستشان دارند در حالی که همان اظهار دوستی هم، ساختگی و پوشالی است. او با مکر و حیله می تواند زن را به احساس آرامش و امنیت برساند.

چنین مردی نمی تواند به عنوان یک شوهر یا پدر در خانواده ای باشد که از ثبات و آرامش برخوردار است و حتی شایستگی ایجاد یک علاقه و ارتباط باثبات و مستمر نیز ندارد. او تنها یک هنرپیشه ی درجه یک است که به خوبی می تواند با خلق صحنه هایی احساسی، نگاهها را به خود جلب کند تا بلکه بتواند از این راه دل زنی که به دنبال شکارش هست را به دست بیاورد.
یکی از آزمایش هایی که در چنین مواقعی زنان انجام می دهند تا به عشق صادقانه او پی ببرند این است که از او می خواهند رسما از او خواستگاری کند و برای ازدواج اقدام کند.

در پاسخ به چنین درخواستی، او با یکی از این دو حالت واکنش نشان خواهد داد :
یا بعد از این درخواست ناپدید خواهد شد و دیگر به سراغ او نمی آید چون پی می برد این زن مناسب نقشه های حیله گرانه او نیست و در این موضوع جدی است.

your ads

یا اگر که برای به چنگ آوردن آن زن تصمیم جدی گرفته، در ظاهر رغبت به ازدواج نشان می دهد اما به دلایل متعددِ مادی یا صحت جسمی و غیره خواستگاری را مرتب به عقب می اندازد. این خواستگاری را تا آنجا که بتواند به هدفش برسد و او را شکارکند به تأخیر می اندازد . این هم یک نوع تاکتیک زیرکانه ای است که بعضی مردان به آن متوسل می شوند.

در یکی از همین مواردی که من از آن اطلاع داشتم، زن مدت ۱۰ سال از مردی درخواست ازدواج داشت اما او هر بار به دلایلی ظاهرا منطقی آن را به تأخیر می انداخت تا اینکه به خواسته اش رسید و زن را با اشک و آه ترک کرد و رفت.
بعضی از مردان مانند آفتاب پرست رنگ عوض می کنند و حسب وضعیتی که در آن قرار دارند هر لحظه به رنگی در می آیند. بعضی از مردان حسب روحیات و خواسته ی زن مورد هدف، رنگ عوض می کنند و تغییر می کنند.
بنابراین مردانی که روابط متعدد دارند دو نوع هستند :

نوع اول :

مردانی که برای اشباع نیازهای روانی، عاطفی، جسمی و یا گاها مالی در جستجوی یک زن هستند و اگر زنی این نیازها را برآورده کرد به آن بسنده می کنند و به دنبال زن دیگری نمی افتند. معمولا چنین مردانی به عوامل بازدارنده دینی التزام دارند و یا به ارزشهایی که به آن ایمان دارند پایبند هستند.

نوع دوم:

به یک نوع بیماری به نام دون ژوانیسم مبتلا هستند. این مردان بدون توجه به احساسات دیگران تنها به فکر کامجویی و لذت های شخصی خود هستند. برای چنین افرادی فقط ارضای شهوت خودشان مهم است. چنین افرادی، گروهی از زنان را دور خود جمع می کنند و به خود مشغول می کنند تا از طریق آنان اثبات شخصیت کنند. آنان از شنیدن مدح و تعریف زنان از تیپ یا حرف زدن یا قد و قامت یا منصب و جایگاه یا شخصیت و انسانیت خود لذت می برند. بعضی از آنان هم این کار را صرفا برای فخرفروشی یا به اصطلاحِ رایج کلاس گذاشتن یا نشان دادن هوش و ذکاوت خود در به بازی گرفتن احساسات زنان، در مقابل دوستان خود انجام می دهند. چنین مردانی غالبا بعد از اشباع غرائزشان، قربانی را رها کرده و دیگر هرگز با او ارتباطی برقرار نمی کنند.

در زمانه ای که ما زندگی می کنیم به دلیل وجود گوشی های هوشمند، برقراری ارتباط با زنان افزایش یافته، به گونه ای که یک مرد برای رسیدن به خواسته ها و شهوات خود می تواند در عرض یک ساعت گروهی از زنان را به شکار خود درآورد.

نظریات زیادی در پاسخ به این سوال، که چرا بعضی از افراد به بیماری دون ژوان مبتلا می شوند وجود دارد. یکی از این نظریات این است که: ممکن است چنین افرادی در کودکی احساس امنیت و آرامش نداشته اند و از محبت والدین محروم بوده اند. پاسخ دیگر این است که ممکن است علت در تنفر این شخص از والدین یا جامعه باشد و می خواهد از این راه انتقام بگیرد. بعضی ها هم می گویند ممکن است نوع تربیت نیز در این امر دخیل باشد و احتمالا چنین فردی لوس و نازک نارنجی و از خودراضی تربیت شده است. چنین فردی زن را به خاطر خودش نمی خواهد بلکه برای اشباع تمایلات و شهواتش می خواهد.

بعضی از مردان هم توان بالای جنسی دارند و برای اشباع آن دست به این کار می زنند.
یا ممکن است علت در یکنواختی و خستگی او از زندگی باشد که او را وادار کرده برای رسیدن به نوعی تنوع یا سرگرمی به این کار روی آورد. ناگفته نماند برای علاج چنین حالت هایی، اسلام تعدد زوجات را مشروط به تحقق عدالت و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات خود مشروع کرده است.


با تشکر از تابش

نوشته : دکتر جاسم المطوع

ترجمه : علی رشیدی(ابوصهیب)

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب