لطفا در استفاده از انترنت مواظب اطفال تان باشید

آزاد گذاشتن اطفال در بکارگیری از تکنالوژی و انترنت، عاری از نقص و ندامت نیست.
والدینی که بدون هیچ قید و شرطی اجازه میدهند تا اطفال شان هر آنچه را دوست دارند در تلویزیون یا انترنت بیبینند، از شخصیت های دروغین آن الگو گرفته و از آن متاثر شوند بعید است که دیر یا زود در مورد اطفال شان از عواقب ذیل شاکی باشند:

حرکات غیر ناموزون، علاقه به جنس مخالف قبل از سن بلوغ، عدم احترام به بزرگان، پرخاشگری، عدم تحرک و ورزش، عدم تمرکز، تنبلی و کسالت، به وقت غذا نخوردن، کمبود خواب و غیره نکات منفی. اگر والدین محترم تلاشی بخرچ بدهند و در مورد کارتونی ها، بازی های کمپیوتری و پروگرام های کفری که برای اطفال تهیه میشود، تحقیق و برسی کنند درمیابند که اکثریت آن ها جز عادات بد و نامیمون، نفعی به نونهالان جامعه ما نمیرساند.

پس چگونه است که تعداد از والدین مسلمان در برابر تعليم و تربیه فرزندان شان جدیت به خرچ نمیدهند! اطفال شان را به مدرسه میفرستند و اما اسباب گناه و بدبختی را، از قبیل بازی های جنگی ماهواره یی، کارتونی های مستهجن، فلم های خارجی و انترنت را حتی پیش از سن بلوغ برایشان مهیا ساخته و بیشتر آن ها مسلمان میراثی ببار ميآورند.

اطفال انسان های بالغ و عاقل نیستند تا خوب و بد و حلال و حرام کارتونی یا انترنت را بدانند. آن ها در هر آنچه وقت شان خوش بگذرد بیشتر مجذوب میشوند، پس بهتر است همه ی تفریحات یاد شده با تفریحات مباح جايگزين شود و یا هم در اوقات مشخص، تحت قیادت و نظارت والدین به اطفال اجازه دسترسی به آن داده شود.

اکثریت ما شاهد هستیم که در محافل خوشی یا عیدین پسران خورد سال به خرید سلاح های مصنوعی، لباس های مرد عنکبوتی و یا هم لباس های ورزش کاران مشهور رو ميآورند و همين طور دختران خورد سال به خرید لباس ها و بازیچه های کارتونی های مشهور رو ميآورند، این همه بیانگر انحطاط فکری و فرهنگى جامعه کنونی مسلمانان را نشان میدهد.

your ads

اگر تاریخ چند قرن قبل اسلام را مطالعه کنیم ميبينيم که حتی اطفال آن زمان از امور دینی اگهی داشتند و هدف و مرام زندگی را ميدانستند. حالانکه اکثریت اطفال امروزی به جز چند کلمه یی حفظ شده، معلومات کافی در مورد اسلام ندارند.

استاد محترمم محمد البزری در این مورد میگفت: “کفار از لحاظ ترقی و تمدن چند دهه از ما مسلمين به جلو افتاده اند، اگر در راستای تعلیم و تربيه نسل جديد کوشا نباشیم این چند دهه عقب مانی به چند قرن عقب مانی مبدل خواهد شد.”

پس به جای شخصیت های کارتونی به اطفال مان ایمان و وفا داری ابوبکر، عدل عمر، حیای عثمان، شجاعت علی، حمایه خدیجه از شوهر و خانواده اش، محبت و احترام فاطمه به پدرش، دانش عایشه، فتح قدس توسط صلاح الدین و صدها مثال واقعی دیگر را به فرزندان مان بیاموزانیم. الله تبارک و تعالی میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا (تحریم – 6)، ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانواده تان را از آتش به دور دارید.

رسول الله صل الله عليه وسلم نيز میفرماید: “همه شما مسئولیت دارید و در قبال کسانی که تحت نظر شما هستند، مورد بازخواست قرار می گیرید. رهبر جامعه در قبال مردم آن مسئول است و مرد خانواده مسئول اعضای آن است.” (متفق علیه)
پس در مورد ببار آوردن فرزندانتان از الله بترسید و فکر مستنیر را بکار ببرید!

حسینه عبدالله

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب