قرآنکریم پیام آور امنیت

قرآنکریم، کتاب معجزیست که اعجازش جاویدان بوده و تأثیر آن تا برپایی قیامت ماندگار می ماند؛ در زمانه ما که عصر دین ستیزی می توان نام گرفت، با استفاده از وسایل گوناگونی می خواهند مردم را از قرآن و اساسات دینداری بیگانه سازند؛ این تلاش های ناکام و مذبوحانه بیشتر متوجه مسلمانان می باشد و در کشور ما که مدتی است دروازه هایش به روی تمام واردات خارجی باز شده، این برنامه های شوم نیز تطبیق شد؛ اما لله الحمد که قرآن در جامعه ما وجود دارد و تأثیرات بسزای آن را روزتاروز مشاهده می کنیم.

یکی از نمونه های آن آثار شگفت انگیز قرآن را در هفته فهم قرآنکریم که در استدیوم ورزشی هرات برگزار شده بود؛ مشاهده کرده و گوشه های آن را خدمت خواننده های گرامی تقدیم می کنم:

قرآن، پیام آور امنیت: یکی از دغدغه های همه مردم ما مشکل امنیت است؛ اما در یک هفته¬ی فهم قرآنکریم این دغدغه را اشتراک کننده ها و برگزار کننده های این برنامه نداشتند؛ چون می دیدیم که جوانان، سالمندان، اطفال، زنان، مردان، فقیران، ثرومندان، شاگردان و استادان مکاتب و پوهنتون ها، ورزشکاران، تاجران و… در صبحگانان، بدون همراهی نیروهای امنیتی به طرف استدیوم به عجله می آمدند.

قرآن، نسخه آرامبخش: وقتی به جلسات عام و محافل عادی شرکت می کنیم، سروصدا و داد فریاد و بی نظمی و شوخی اطفال، آرامش برنامه را برهم می زند؛ اما در هفته فهم قرآنکریم؛ اطفال شوخی و بی نظمی نمی کردند و برادران و خواهران با یکدیگر صحبت نمی کردند، این آرامش و رعایت نظم نتیجه جز، تأثیر آرامبخش قرآنکریم نیست.

قرآن، نگهدار اخلاق ماست: درین هفته ثابت شد که پادزهر تمام مفاسد اخلاقی قرآن است؛ چون اشتراک کننده های فهم قرآن، به صورت کامل پایبند اخلاق قرآنی بوده و چشم های شان را از دیدن نامحرمان فرو می انداختند و خواهران ایماندار با رعایت حجاب اسلامی تشریف آورده بودند و اگر کسی را مسوولین انتظامات می گفتند: که این جا ایستاد نشوید و یا اینجا ننشنید؛ با کمال احترام و حسن تعامل برخورد کرده و نمونه های از رعایت اخلاق را به نمایش گذاشتند.

your ads

مردم ما تشنه درس قرآن اند: چیز دیگری که درین هفته نمود یافت؛ اثبات این مدعاست که می گوییم: امت ها تطبیق قرآن را می خواهند و امت ما هیچ قانونی را خلاف قانون اسلام قبول نکرده و عملی نمی سازند. درین نشست ایمانی در هفت صبح وقت که موقع سر کار رفتن و باز کردن مغازه و دفتر بود؛ هزاران مرد و زن با ایمان تمام کارهای شان را ترک نموده و به درس قرآن حضور میابند، بهترین دلیل اثبات مدعای ما می باشد.

قرآن نظام زندگی ماست: نشستن بین از 10000 خواهر و برادر و خورد و بزرگ در صف های منظم و بدون هرج و مرج، دستاورد دیگر درس قرآنی است که برای ما می آموزاند که اگر با قرآن زندگی کنیم؛ زندگی ما نظام یافته و نظم و برنامه در زندگی ما نمود خواهد یافت؛ جالب است حتی موقع بیرون شدن، ازدحام نمی شد؛ چون که قسمت زیادی از برادران و  خواهران حرکت نمی کردند و در جاهای شان منتظر می ماندند تا که دیگران اذیت نشوند و به راحتی بتوانند از استدیوم بیرون شوند.

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب