زن مسلمان نباید به عنوان وسیله تجاری استفاده شود

در این روز ها دیدن خانم ها و دختران در اعلان های تجارتی و تبلیغاتی تلویزون های افغانستان بیشتر دیده میشود. که از زن به عنوان وسیله تجاری استفاده می کنند. این موضوع باعث شده که تا من منحیث یک دختر افغان این را وظیفه خود دانسته تا خواهران خود را  متوجه رسالت زن بودن شان کنم. همیشه بالای جهان غرب انتقاد می شد که از زن به عنوان ملعبه اعلانات تجارتی استفاده میشود. که حال در افغانستان نیز چنین اعلانات معمول شده است. سخنان غربی ها در مورد آزادی زنان جز تغیر شکل و استفاده سوء از وجود آنها و از بین بردن احترام و ارزش های شان چیزی دیگری نیست. غربی ها ادعا دارند که موقف زن را بلند می برند, اما برعکس عزت و عفت زن را لیلام میکنند.

جهان غرب می خواهد با استفاده از نام ازادی و دموکراسی عفت و پاکی زنان را به لیلام بگذارد. که با تاسف با آمدن غربی ها در افغانستان آهسته آهسته از زنان افغان هم به عنوان وسیله تبلیغاتی استفاده می شود. که مثال های زنده انرا میتوان دختر خانم های آواز خوان که در این اوخر از غرب امده اند, نام برد. که با یک نوع دیگر در پرده های تلویزون نمایان میشود که شایسته یک دختر افغان نیست. ما مخالف این نیستم که خانم ها در اعلانات ظاهر نشوند. هر زن حق دارد مطابق خواست خود در اعلانات کار کند. اما حجاب اسلامی را مراعات کند. حجاب موقف زن را تنزیل نه میدهد بل که موقف زن را بلند برده و عفت, عصمت زن را حفظ می کنند.

این خانم ها و دختر ها اگر دقت کند. شرکت های تجاری و تبلغاتی از انها به عنوان یک آله دست استفاده می کنند. کوشش می کنند که تا حد نهایی آن زن و دختر را مفشن سازند تا بیشتر جلب و توجه شوند. مردم به محتوای چنین اعلانات ترغیب نه میشوند بل از دیدن یک خانم و دختر با لباس های غربی با چهره های مفشن, لذت می برند. که این توهین بر مقام یک زن مسلمان است. زیرا کشور ما یک کشور اسلامی است و چنین کار ها با فرهنگ عنعنوی ما سازگار نیست.

خواهرم بدان!که با ظاهر ساختن چهره زیبا ات در پرده های تلویزون به عنوان وسیله تجاری, خواستار ضعیف ساختن دین تو هستند. غربی ها سالها برنامه ریزی می کنند تا بتواند ان عزت و قار که دین اسلام  به زن قایل شده است به قهقرا بکشند. اگر ما یک نگاه کوتاه در مورد موقف زنان در تمدن های پیش از اسلام نظر اندازیم دیده میشود که زن همیشه تحقیر و توهین میشد.

در تمدن بابلی زنان از همه حقوق انسانی محروم بودند. اگر مردی زنی را به قتل میرساند بجای اینکه خودش مجازات شود, خانمش را میکشتند. و یا در تمدن رومی ها که به اوج جلالش رسیده بود اما یک مرد حق داشت جان خانمش را گرفته و به قتل برساند. که فحشا و برهنگی کار بسیار معمولی بود. اما بیبین که اسلام چقدر عزت به زن داده است. اسلام زن را از رفتن به خارج منزل برای تکمیل نمودن ضروریات مشروعش منع نکرده است. هدف اسلام از حجاب منع زنان از اشتراک در فعالیت های جامعه و دور نگهداشتن زنان از مردان یا ایجاد مشکلات در انجام فعالیت های زندگی شان نیست, بل در تلاش حفظ رسالت یک زن مسلمان است. پیامبر( ص) می فرماید: ترجمه:یعنی زنانی هستند.در دنیا که در ظاهر لباس پوشیده اند اما در آخرت عریان خواهند بودند. زنانی که لباس های نازک و تنگ که برجستگیهای بدن شان معلوم میشود.میپوشند.

your ads

درست است که حجاب در ظاهر محدویت  زن  را نشان میدهد اما در واقع حجاب مانع پیشرفت و ترقی زن نه میشود. هیج زن نه می خواهد که خود و زنان دیگر در انحصار مردان باشند. همواره در تلاش اینستم تا هر زن از حقوق که خداوند برایش داده است مستفید شود. و به عنوان موجود درجه دوم شناخته نه شود. زیرا معیار شناخت نزد خداوند معیار تقوا و پرهیزگاری است.نه معیار زن بودن و مرد بودن. ممکن این سخنان ما برای خواهرانم حساسیت برانگیز باشد. شاید بگویند که این حق ما است. اما اگر دقت کنند این نوع استفاده از زنان در اعلانات تجارتی خود انحصار مخفیانه است.که از زنان مانند تخته ی اعلانات استفاده کردن کار غلط است چون در دین مقدس اسلام زنان از حرمت خاصی برخوردار اند و خداوند ج زن را با زیبایی و ظرافت خاص خلق کرده است و مسلم است که چیزهای زیبا باید رد رپرده نگهداشته شود تا از انظار بد پوشیده بمانند , پس استفاده از زیبایی زنان برای جلب مشتری در تجارت دور از کرامت اسلامی زنان است، که غیر قابل تحمل است. البته هدف من این نیست که من خود دختر هستم و بالای خواهران خود انتقاد کنم و یک تعداد مردان هم با این سخنان من خوشحال شوند,  بل هدف من  مبارزه با اهداف مخفیانه است که می خواهند رسالت بلند زن مسلمان را به خاک یکسان کرده و زن مسلمان را بفروشند.پس این خواست هر زن مسلمان اینست که باید جلو چنین استفاده جویی ها از زنان گرفته شود.

منوره منور

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب