د سرسايې د وركړې مهال کله دی؟
له ابن عمر ( رضي الله عنه )څخه روايت دى چې رسول الله امر وكړ چې مسلمانان دې خپلې سرسايې داختر لمانځه ته له تللو نه دمخه وركړي .
داهم روا ده چې سرسايې له اختر نه يوه او يا دوې ورځې دمخه هغه چاته چې اخلي يې وركړاى شي . له نافع نه روايت دى : ابن عمر خپله سرسايه هغو كسانو ته چې يې قبلوله وركوله او هغه يې نوموړو كسانو ته له اختر نه يوه او يا دوې ورځې مخكې وركوله . متفق عليه
[irp][irp][irp]
له عذر نه پرته په خپل وخت دسرسايې نه وركول حرام دي
دلته بيا دحضرت ابن عباس هغه پورتنۍ حديث را اخلو چې د سرسايې دحكمت په بحث كې مو ياد كړ ى و
له ابن عباس ( رضي الله عنه ) څخه روايت دى:
رسو ل الله ( صلي الله عليه وسلم) دسرسايې وركړه، د روژې نېوونكي روژې له بې ځايو خبرو، ښكنځلو دپاك كوونكي او دبېوزلو كسانو د خوړو په توګه فر ض ګرځولې ، نو هغه څوك چې داختر دلمانځه له ادا نه مخكې وركړي، قبول شوى زكات دى او كه يې داختر له لمانځه نه وروسته وركړي بيا د نورو صدقاتو په توګه دى ( دفطر دزكات په جمله كې نه راځي )
سرسايه پر هغه مسلمان چې متوسطه او ارام ژوند ولري او د هغه د كورني پر ښځينه وو ، نارينه وو كه بلوغ ته رسېدلي وي او كه نه ، واجب ده،همدارنګه هغه څوك چې له خپلې اصلي اړتياوو نه زيات څه ولري، دسرسايې وركړه ورباندې واجب ده، بله مهمه خبره چې يې دلته يادول اړين ښكاري ، هغه داده چې دزكات په ډول دسرسايې دوجوب له پاره دا ضروري نه ده چې د شخص پر شتمنى دې كال تېر شي ، بلكې كه يوازې دلمر ختو نه څو شېبې وړاندې هم خداى تعالى څوك دشتمنۍ خاوند وګرځوي نو سرسايه ورباندې لازمه او واجب ده .