حکمونهطهارة او اودس

د باد په وتلو استنجاء ته ضرورت شته؟

د باد په وتلو استنجاء ته ضرورت نشته

اودس : د څلورو اندامو د مخ مينځل ، د سر مسح کول ، د لاسونو مينځل د څنګلو په شمول او د ښنګرو په شمول د پښو مینځلو ته اودس وايې .

استنجاء : د لويو بولو او متيازو څخه پاکې حاصيلولو ته وايې .

استجمار : په لو ټو يا قاغذ تشناب  باندې د شرمګاه پاکولو ته وايې .

ولې غوره داده چې لومړی په لوټو يا قاغذ تشناب  ناپاکی لری شي ورسته يې په اوبو ومنځی  چه دا عمل غوره دی .

دغه عمل د قبا دخلکو ؤ چه په قرآنکريم ستايل شوي دی

د باد په وتلو اودس ماتيږي خو استنجاء ته ضرورت نشته  (څلور واړه مذاهب )  .

د باد د پريکيدلو په صورت کې استنجاء پدی وجه نشته چې پدی صورت کې بدن په پلتۍ (نجاست ) نه دې لړل شوی د باد وتل صرف حکمی ( چې په سترګو نه ليدل کيږي ) نجاست دی چې پدی صورت کې صرف اودس کافی  دی (فتاوی دارالعلوم ديوبندی ج ۱ ص ۸۶ ) .

او همدارنګه درالمختار ليکی :

وقيل سببها الحدث الحکمية وهو وصف شرعی يحل فی الاعضاء يزيل الطهاره ( درالمختار علی هامش رد المختار ج ۱ ص ۱۳۶ ) .

 مګر که دښځی د مخی طرف څخه باد ووځی اودس نه ماتوي . ( فقه الهنديه )

که يې پخوا استنجاء کړي وي  نو بيا د اودس لپاره بلی استنجاء ته ضرورت نشته يواځی اودس به کوي ځکه استنجاء د نجاست لری کولو لپاره وي .

حمدالله شاکری

safi foundation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
error: