پدرم را چگونه اصلاح کنم؟

بسیار جای تاسف وخجالتی است که چنین سوال را مطرح میکنم :
پدرم تقریبآ60 سال عمر دارد حج هم رفته  وحالا هم  مثل جوانیشان به خارج سفر میکند شراب مینوشد با زنان بیگانه ارتباط ناجایز دارد تمام فامیل  هرچی  برایشان زاری وگریه کردیم فایده ندارد وبعضی اوقات پشیمان وخجالت  میشوم که با پدرخود چنین برخورد میکنم وبعد نماز اگر درمسجد ویا درخانه باشم دعا برایش میکنم که خداوند ازاین مصیبت نجاتش بدهد وبعضی اوقات برایش پول نمیدهیم که درراه غلط استفاده میکند اما  به یک بهانی دیگر پول ازنزد ما اخذ میکند وحالا تقریبآ4روز میشود که با ایشان تمام فامیل ما (برادر وخواهر ) گفتگو کردیم  اما کدام فایده ندیدیم برعکس با ما سخن نمیزند  نمیدانم چی کنیم اگر نگویم هم مسولیت داریم چون پدرم را دوست دارم ونمیخواهم درگمراهیی ببینم واگر بگویم هم به گناه دجار میشوم چراکه درمقابل پدراولاد حق سخن بلند را ندارد امید راه راازنظر شریعت  برایم نشان داده تا مسولیت خودرا به خوبی انجام دهم :
والسلام

جواب :
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
الحمد لله والصلاة والسلام علی رسول الله ، وبعد :
برادر محترم ! الله جل جلاله شما را اجر وصبر نصیب گرداند ، واقعا این یک مصیبت بزرگ می باشد که سرپرست خانه وفامیل به بیراهه برود وواقعا برای اولاد طاقت فرسا می باشد که پدر خود را در چنین حالتی می بیند .
برادرم ! هر قفل و دروازه یک کلید دارد ، وهیچ دروازه ی نیست که گشودن آن نا ممکن باشد .

شما علاجهای مختلفی را برای براه آوردن پدرتان تجربه کردید ولی یک کلید یا مفتاح (که ان شاء الله این مشکل شما را برطرف خواهد کرد ) را زیاد استعمال کنید و آن به بسیار عاجزی دعا کردن به درگاه رب عالمیان جل جلاله است ، اوست که گمراهان را هدایت می کند و اوست که انسانان غافل را بیدار می سازد ، پس شما زیاد دعاء کنید و به فامیل هم توصیه کنید که در حق پدرتان دعاء هدایت نماید.

دوم اینکه : مي شود كه شما استفاده كنيد از شخص که پدر شما با او بسیار صمیمی است و دوست خاص او مي باشد و او را مكلف سازيد كه پدر شما را توصيه نمايد .

سوم : اشک یک اسلحه ای است که دلهای بسیار سخت را هم نرم می کند و سیاهی دلها را پاک می کند ، پس شما به پدرتان (اگر واقعا اورا دوست دارید) گریه کنید ، وبرایش به صراحت بگويید که : پدرم ! دوستت دارم ، و نمی خواهم که در آتش جهنم بسوزی ، وبرایش قسم یاد کنید که اورا دوست دارید .

چهارم : کوشش کنید که بعضی از کتابهای مفید اسلامی را برایش پیدا کنید خصوصا : سیرت صحابه ، سیرت النبی وبعضی ازکتاب هاي کسانیکه از گناه توبه كرده اند و این کتابها در بخش نشرات جمعیت اصلاح موجود است و در اکثر کتابخانه ها پیدا می شود.

پنجم : با مردم عالم و دیندار دوستی نمایيد و کوشش کنید که با آنها زیاد نزدیک شوید و از آنها در این زمینه مساعدت بخواهید.

و در اخیر بازهم تکرار می کنیم که : زیاد دعاء کنید وبه پروردگارتان گریه کنید ، وخودتان را هم از گناه دور کنید چون دعای کسیکه خودش از گناه دوری می کند تاثیری زیاد دارد.

الله جل جلاله به والد شما هدایت نیکی نماید وماراهم از دعاء فراموش نه کنید.
والسلام علیکم

اصلاح انلاین

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe



ترنم یوتیوب چینل

نوې ویدیو هره ورځ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب