عذابها برای زنان بي حجاب
۱- آن ها اهل دوزخ هستند:
پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي فرمايد: « صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا… وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا». (مسلم).
معني: دو گروه از اهل دوزخ مي باشند که مثل آنها را مشاهده نکرده ام… دسته دوم زناني هستند که ظاهراً لباس پوشيده اند اما در حقيقت و عريانند، دور از راه حق، و موهاي سرشان را چنان در يک جا جمع ميکنند که به کوهان کج شترها مي ماند اين نوع زنان داخل جنت نمي شوند حال آنکه بوي جنت از مسيرهاي چنين و چنان (کنايه از بعد مسافت) به مشام مي رسد».
معني: دو گروه از اهل دوزخ مي باشند که مثل آنها را مشاهده نکرده ام… دسته دوم زناني هستند که ظاهراً لباس پوشيده اند اما در حقيقت و عريانند، دور از راه حق، و موهاي سرشان را چنان در يک جا جمع ميکنند که به کوهان کج شترها مي ماند اين نوع زنان داخل جنت نمي شوند حال آنکه بوي جنت از مسيرهاي چنين و چنان (کنايه از بعد مسافت) به مشام مي رسد».
۲- در آخرت برهنه و عريانند:
پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي فرمايد: «رُبَّ کاسية في الدنيا عارية في الآخرة»: يعني چه بسيار زناني هستند که در دنيا ظاهراً لباس پوشيده اند اما در آخرت عريان خواهند بود. زناني که لباسهاي نازک و تنگ که برجستگيها و بدن آنها مشخص است.
۳- مبغوضترين بندگان نزد خدا هستند: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) در حديث مي فرمايد: «أبغض الناس إلى الله ثلاثة …. ومبتغ في الإسلام سنة الجاهلية». (البخاري). ومن سنة الجاهلية التبرج، قال تعالي: ﴿وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. معني: «سه دسته نزد خدا از مبغوضترين مردم هستند که يکي از آنها کساني هستند که خواهان بوجود آمدن و تداوم رسم و رسوم دوران جاهليت در اسلام مي باشند». که يکي از سنتها و رسوم جاهليت تبرج و خودنمايي زنان است. خداوند مي فرمايد: و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنيد.
۳- مبغوضترين بندگان نزد خدا هستند: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) در حديث مي فرمايد: «أبغض الناس إلى الله ثلاثة …. ومبتغ في الإسلام سنة الجاهلية». (البخاري). ومن سنة الجاهلية التبرج، قال تعالي: ﴿وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. معني: «سه دسته نزد خدا از مبغوضترين مردم هستند که يکي از آنها کساني هستند که خواهان بوجود آمدن و تداوم رسم و رسوم دوران جاهليت در اسلام مي باشند». که يکي از سنتها و رسوم جاهليت تبرج و خودنمايي زنان است. خداوند مي فرمايد: و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنيد.
۴- به اندازه گناه کسي که او را تقليد و يا فريب او را ميخورد گناه بر اوست:
پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي فرمايد: «من دعا إلى ضلالة کان عليه مِنَ الإثم مثلُ آثام من تبعه لا ينقص ذلك من آثامهم شيئاً». (مسلم) معني : دعوت کننده بسوي گمراهي علاوه بر گناهای خود در گناهای کساني که از او پيروي ميکنند نيز شريک است بدون آنکه چيزي از گناهای آنها کاسته شود.
۵- ملعون و مورد نفرت خداست:
فقد روي «… نساء هم کاسيات، عاريات على رؤوسهن كأسنمة البخت … ملعونات…». (أحمد وابن حبان والحاکم). معني: از پيامبر (صلى الله عليه وسلم) روايت شده که زنان بظاهر کالا پوشیده اما در واقع عريان که موي سرشان بمانند کوهان کج شتر است ملعون و مورد نفرت خدا هستند. (احمد، وابن حبان و حاکم)
۶- زنا کار است: «أيما امرأة استعطرت فمرت على قوم ليجدوا ريحه فهي زانية». (ابو داود) معني : هر گاه زني خود را معطر نمايد و بر مردمي عبور نمايد که بوي عطرش به آنها رسد مثل اين است که زنا کرده باشد.
۶- زنا کار است: «أيما امرأة استعطرت فمرت على قوم ليجدوا ريحه فهي زانية». (ابو داود) معني : هر گاه زني خود را معطر نمايد و بر مردمي عبور نمايد که بوي عطرش به آنها رسد مثل اين است که زنا کرده باشد.
۷- نمازش قبول نمي شود:
پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي فرمايد: «أيما امرأة تطيبت ثم خرجت إلى المسجد لم تقبل لها صلاة حتى تغسل». (ابن ماجه). معني : هر زني که خود را معطر نمايد و سپس به مسجد برود نمازش قبول نيست مگر اينکه آثار عطر را از خود دور کند. (ابن ماجه)
۸- پرده بين او و الله تعالی از بین رفته است: پيامبر فرمود : « أَيُّمَا امْرَأَةٍ وَضَعَتْ ثِيَابَهَا فِي غَيْرِ بَيْتِ زَوْجِهَا, فَقَدْ هَتَكَتْ سِتْرَ مَا بَيْنَهَا وَبَيْنَ اللَّهِ». (ابن ماجه والحاکم) هر زني که لباسش را در غير منزل شوهرش در آورد و برهنه شود حتماً پرده بين خود و خدايش را از بین میبرد.
۸- پرده بين او و الله تعالی از بین رفته است: پيامبر فرمود : « أَيُّمَا امْرَأَةٍ وَضَعَتْ ثِيَابَهَا فِي غَيْرِ بَيْتِ زَوْجِهَا, فَقَدْ هَتَكَتْ سِتْرَ مَا بَيْنَهَا وَبَيْنَ اللَّهِ». (ابن ماجه والحاکم) هر زني که لباسش را در غير منزل شوهرش در آورد و برهنه شود حتماً پرده بين خود و خدايش را از بین میبرد.
۹- نسبت به خدايش نافرمان است:
﴿وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. [الأحزاب: ۳۳]. زنها بايد در منزل خود بمانند و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنند.
«ولا تمنعوا إماء الله مساجد الله وليخرجن وهن تفلات وبيوتهن خير لهن». «ابو داود». کنيزهاي خدا را از مساجد الله منع ننمائيد، اگر به مسجد رفتند خود را معطر ننمايند، اما در عين حال خانه هايشان بهتر است.
۱۰- (زن بد حجاب) اسلحه شيطان است: «المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشيطان، وأقرب ما تکون من ربها وهي في قعر بيتها». (الترمذي). زن عورت «پوشيده رو» است بمحض خارج شدن شيطان و شيطان صفتان سعي در فريب او را دارند. اگر در کنج خانه باشد و بيرون نيايد به خداوند نزديکتر است.صالح بن عبدالله الصياح
ترجمه: نساء في النار
﴿وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. [الأحزاب: ۳۳]. زنها بايد در منزل خود بمانند و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنند.
«ولا تمنعوا إماء الله مساجد الله وليخرجن وهن تفلات وبيوتهن خير لهن». «ابو داود». کنيزهاي خدا را از مساجد الله منع ننمائيد، اگر به مسجد رفتند خود را معطر ننمايند، اما در عين حال خانه هايشان بهتر است.
۱۰- (زن بد حجاب) اسلحه شيطان است: «المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشيطان، وأقرب ما تکون من ربها وهي في قعر بيتها». (الترمذي). زن عورت «پوشيده رو» است بمحض خارج شدن شيطان و شيطان صفتان سعي در فريب او را دارند. اگر در کنج خانه باشد و بيرون نيايد به خداوند نزديکتر است.صالح بن عبدالله الصياح
ترجمه: نساء في النار