شيخ احمد دروغ پردازاست- قرضاوي

استفتاء: 

روزي برگه يي حيرت انگيز و هوش زدايي بدستم رسيد که از آنچه در آن نگاشته شده بودجناب شما را در جريان مي گذارم که آيا درست است ياخير؟ برگه يي مزبور عبارت از همان وصيت نامه شيخ احمد، حامل و کليد بردار حرم رسول الله صلي الله عليه وسلم است که به تمام مسلمانان جهان گسيل گرديده است.موضوعي که شگفت انگيز و مبهوت کننده در آن وصيت نامه به مشاهده می رسد اين است که مي گويد:  شخصي در بمبئ از آن برگه وصيت سي ورق کاپي کرده براي مردم توزيع نمود، خداوند در برابر اين عملش، 25 هزار پول را بهره اش گردانيد و بدين گونه شخصي ديگر به نشر و گسترش همين وصيت نامه براي مسلمانان مبادرت ورزيد و خداوند در برابر اين عملکرد نيکش، شش هزار پول را برايش عطا فرمود. و همچنان شخصي از اين وصيت انکار ورزيد و آن را دروغ پنداشت، فرزندش در همان روز مفقود و ناپديد گرديد. و همچنان در اين وصيت نامه تذکر رفته است که اگر شخصي به اين وصيت نامه دست يابد ولي به کاپي و نشرش اقدام نکند، به مصائب و مشکلات زيادي گرفتار مي گردد.

جناب شيخ! آيا اين حرف ها و اين وصيت نامه درست و صحيح است يا خير؟

پاسخ:

اين وصيت يک پديدة زاده شده امروز و ديروز نبوده بلکه به مدت ده سال مي شود که اين وصيت را مي بينم و بسياري مردم از آن پرسان و سوال مي کنند. اين وصيت نامه منسوب به شيخ احمد، حامل کليدهاي حرم نبوي است.و بسا اوقات از مردم مدينه و حجاز در مورد اين شخص  و وظيفه اش جوياي احوال و شناخت شخصيت وي شديم، ولي به هيچ اثر و خبر آن آگاهي براي ما دست نداد و هيچ کس در مدينه منوره در هيچ روزي تا هنوز اين شخص را نديده است و اين وصيت  را نشنيده است.  اين وصيت نامه توزيع و نشر از سوي کساني مي شود که خواستار انتشار وصايا و اخبارغم انگيز وتشويش آميز در جوامع اسلامي هستند.

و اين وصيت نامه و آنچه در آن تذکر رفته است از ديدگاه دين اسلام هيچ ارزش و حيثيت ندارد و مدار اعتبار و اعتماد نيست.

به گفته های شیخ احمد نیازی نداریم:

 برخي ازآنچه که شيخ احمد در خواب  می بيند و توسط اين اوراق به نشر مي سپارد، هيچ ضرورت و نيازي بدان احساس نمي شود که دليل عمل و چراغ راه زندگی  خود قرار دهيم، چون از رسول الله صلي الله عليه وسلم درهمان زمينه، اقوال و ديدگاه هايش به ما رسيده است، مثل اينکه: برپايي قيامت نزديک است. و قيامت در حال آمدن است. و… و به اين دست از موضوعات نياز به وصيت شيخ احمد و شيخ عمر وجود ندارد، زيرا قرآن کريم به وضاحت روي آن  گشت گذارده است، طوريکه مي فرمايد: لعل الساعة تکون قريبا.(احزاب 63) و رسول الله صلي الله عليه وسلم مي فرمايد: بعثت انا و الساعة کهاتين. يعني من و قيامت اينگونه مبعوث شده ايم، اشاره به انگشت سبابه و وسطي خود نمودند. و همچنان ضرورتي احساس نمي شود که به اين مقوله شيخ احمد توجه کرد که زنان و مردان به انحراف مي روند، دين گريزي و دين ستيزي شان بيشتر شده است. چون کتاب خدا و سنت رسول الله نزد ما وجود دارد و به اين موضوعات مستقيماً تماس گرفته است و اين هردو، منبع براي سروسامان بخشيدن زندگي ما کافي و بسنده است؛ خداوند مي فرمايد: اليوم اکملت لکم دينک و اتممت عليکم نعمتي و رضيت لکم الاسلام دينا. (مائده 3)

اگر کسي در اين شک داشته باشد که دين  اسلام پس از آن که خداوند آن را برنامه کامل و شامل زندگي براي بشر روان کرده است بازهم نياز به وصاياي چنين شخص مجهول الهويت وجود دارد.  در واقع اين انسان يقين به کامل بودن دين اسلام ندارد، در حالي که اين دين کامل و فراگير تمام ابعاد زندگي بشر است.

این یک تزویراست:

دوست عزيز! دروغ، فريب وتزوير بودن اين وصيت، از لابه لاي خود اين وصيت نامه به مشاهده مي رسد، چون در آن تهديد شده به اشخاصی که اگر  اين وصيت نامه را دريابند اما  نشرش نکنند، به مصائب و دشواري هاي زيادی دچار مي گردند و فرزندانش به کام مرگ فرو مي روند و اموال و سرمايه اش به نابودي مي گرايد. اين سخناني است که تا هنوز هيچ انساني نگفته است و حتی  در موردکتاب خدا و سنت رسول الله چنين تهديدی براي انسان نيامده است، که قرآن کريم و صحيح بخاري را بخوانيد و آن را نبشته کرده به نشرش مبادرت ورزيد، ورنه مصائب و سختيها بالاي تان هجوم خواهد آورد. بناء وقتي در مورد قرآن و سنت چنين تهديد و توبيخي نيامده است،  به عدم نشراين گونه خرافات و چرنديات چطور تهديد آمده باشد! که فرو گذارکنندگان اين وصيت نامه به مصائب و آسيب های جاني، مالی دچار می گردند.عزيزم! آنچه در لابه لاي اين وصيت نامه آمده است که فلاني در فلان جا اين اوراق را نشر و گسترش داد، به مبلغ ده هزارپول برايش عنايت شد. همه اين اخبارتشويش برانگيز دروغ بوده و وسيله گمراهي و انحراف مسلمانان از پيروي سنت رسول الله و پيمودن و تعقيب راه و روش هاي است که خداوند در اين نظام در جهت دست يابي و تحصيل رزق وضع نموده است.

در اخير مسلمانان را از باورمندي به اين خرافات و گمان داشتن به اينکه آناني که به نشر اين وصاياي دروغين مبادرت ورزند مشمول شفاعت رسول الله صلي الله عليه وسلم مي شوند- طوري که دراين وصيت نامه نيز چنين آمده- بر حذر مي دارم. شفاعت رسول الله در روز قيامت شامل مسلمانی مي شود که گناه کبيره را مرتکب شده باشد چنانچه رسول الله صلي الله عليه وسلم مي فرمايد: نيک بخت ترين انساني که شفاعتم در روز قيامت نصيبش مي شود کسي است که لااله الاالله را خالصانه ازقلب بخواند.خداوند تمام مسلمان را آگاه در دين بگرداند تا از اين گونه خرافات و اوهام در امان قرار گيرند.


 نویسنده: دکتور يوسف قرضاوی

ترجمه: نقيب الله حميد

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب