جملاتی که زنان دوست دارند بشنوند

خداوند زن را سکنی، پناهگاه، امنیت و آرامش برای افکار و منشأ عشق آفریده است و براساس خلقت وجودیش مخلوقی احساسی و عاطفی می‌باشد.
او علایق و نگرشهای خاصی دارد که با طبیعتش متناسب و سازگار است و برای همین در واقع تعامل با این مخلوق نیاز به مهارت، هنر و ذوق بسیاری دارد، زیرا رسول صلی الله علیه وآله وسلم زن را به کاسه‌ای شیشه‌ای تشبیه نموده‌اند و به ما امر فرموده‌اند تا با او با مهربانی رفتار نماییم و فرموده‌اند: «رفقاً بالقواریر» چرا که او بسیار نازک، زیبا و جذاب است و اگر بشکند به سختی التیام می‌یابد. شکستن قلب همسر سبب اهانت به مقام انسانی وی (ستم، ضرب و شتم، بی‌توجهی و در نتیجه‌ جدایی) می‌شود.

جاسم المطوع
ترجمه:خالد محمدی و مریم حقانی

آمار‌ها حاکی از آن است که اگر زن از سوی همسرش مورد توجه واقع شود و احساس امنیت ‎کند، در زندگی‌اش احساس خوشبختی می‌کند، و این سعادت و امنیت در ۷ مورد که زنان با شنیدن آن خشنود می‌شوند خلاصه شده است.
اول: اینکه ذکاوت و روش فکر کردن زن را مدح کنید، مثلا بگویید تو خیلی باهوشی و یا بگویید که ایده‌ی تو به من کمک کرد که مشکلم به آسانی حل شود.
اینگونه جملات سبب می‌شود که زن باور کند که جایگاه مهمی در زندگی شما دارد، و این باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود. (این امر را زیبایی عقل می‌نامند).

دوم: اینکه همیشه‌ از زیبایی جسم و پوشش او سخن به‌ میان آورید، زیرا زن به جسمش توجه زیادی می‌کند، و در این رابطه، نظر همسرش برای وی بسیار مهم است.

برای مثال می‌توانید از لباسش، جسمش و حتی عطرش تعریف کنید و سلیقه‌ی او را تحسین کنید، چرا که این جملات برای وی گوشنواز است.

سوم: اینکه اهمیت رابطه‌تان را برایش شرح دهید و تأکید کنید که به او افتخار می‌کنید. از آنچه که برایتان انجام داده است از خدمات، فداکاری‌هایش (چه به خانواده‌تان کمک کرده باشد یا به شما کمک‌های مالی کرده باشد) یا برای سلامتی فرزندانتان شب زنده‌داری کرده باشد، تشکر کنید.
چهارم: اینکه اهمیت وجود او در زندگی خود را بیان کرده و او را آگاه سازید که او بهترین دوست شماست.

روزی در خیابان دوستم و زنش را دیدم. او با من در مورد فداکاری‌های همسرش که حدود بیست سال در کنار او مانده بود تا او اعتیادش را ترک کند، و گفت اگر زنم نبود من نابود شده بودم. می‌دیدم که زنش با شنیدن این حرف‌ها بسیار خوشحال به نظر می‌رسید.

پنجم: اینکه ابتکاراتی که در زندگی انجام می‌دهد تحسین کنید (مثلا بگویید دکوراسیون منزل عالی است یا آشپزی‌ات حرف نداره‌) یا بگویید: پیشنهادات تو خیلی زیرکانه است و من اصلاً به آنها نیندیشیده‌ بودم.

از رابطه‌ی نزدیکی که میانتان هست صحبت کنید و زنانگی او را مدح کنید که این کار او را شاد و سربلند می‌کند.

ششم: اینکه کاری کنید که احساس کند شما از او دفاع می‌کنید، هرچند که او می‌تواند از خودش محافظت کند اما نشان دهید که شما دوست دارید حامی او باشید، و در مقابل خانواده‌تان یا حتی خانواده‌اش یا دوستانتان او را تنها نگذاشته و حمایتش کنید. چرا که او این لحظات را تا پایان عمرش فراموش نمی‌کند و زمانیکه این سخنان را می‌شنود احساس امنیت می‌کند.

هفتم: اینکه با او با لطافت رفتار کنید و به احساسات او نزدیک شوید. زمانیکه با شما سخن می‌گوید بدون اینکه حرفش را قطع کنید به سخنانش گوش دهید، چون اغلب اوقات همسرتان از شما مشارکت عاطفی می‌خواهد نه راه حل‌های اجباری.

مواردی که ذکر گردید باید در قالب یک برنامه‌ و روش تربیتی در نظر گرفته شود تا فرزندانمان بر اساس آن تربیت شده و نسلی از ما وارد جامعه شود، که از آزار، اهانت، تمسخر و تحقیر زن بیزاری جویند.

زنان در اصل باید بر اساس نرمی و عشق و زیبایی پرورش داده‌ شوند، همانگونه که خداوند می‌فرماید: « أَوَمَن يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ: آیا کسی که در زر و زیور پرورش یافته است. » ﴿زخرف: ١٨﴾ و مقصود از آن این است که زن از زیبایی نشأت می‌گیرد و تربیت خاصی دارد، که با تربیت مردان متفاوت است. به همین دلیل بزرگ‌ترین اشتباهی که مردان مرتکب می‌شوند، آن است که هنگام تعامل با زنان طوری رفتار می‌کنند که گویی با یک مرد روبرو هستند و این زمانی رخ می‌دهد که زنان را نمی‌شناسند.

هرکس در موقعیت‌ها و رفتار رسول اکرم (ص) در تعامل با همسرانش تأمل کند، مهربانی، لطف و محبت حضرت رسول (ص) درحق همسرانش را در همه‌ی موقعیت‌ها درمی‌یابد.

به عنوان مثال ایشان محبت خویش را نسبت به عایشه (رض) حتی در جمع صحابه نیز اعلام می‌کرد و می‌فرمود: «به راستی که عایشه برای من عزیز‌ترین کس است.»

ایشان همواره به روی همسرانشان لبخند می‌زد، و درهنگام سخن گفتن با ایشان لذت می‌برد و در گفتگوهای آنان مشارکت می‌کرد.

زمانیکه ام‌المؤمنین صفیه (رض) سوار بر شتر می‌شد، پایش را روی زانوی مبارک پیامبر می‌گذاشت و همو در زمان ناراحتی اشک‌های صفیه را با دست‌های مبارکشان پاک می‌نمود.

در ‌‌پایان باید سخن به‌حق توماس هیلر را یادآور شد که‌ گفت: زن نصف جامعه است و در واقع نصف دیگر را به دنیا می‌آورد، در ‌‌نتیجه‌ وی همه‌ی جامعه است، در پشت هر مرد بزرگی، زنی بزرگ ایستاده است.
آیا زنان استحقاق رفتار نیکوی ما را ندارند؟

جاسم المطوع
ترجمه:خالد محمدی و مریم حقانی

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب