استاد عاکف مرد تاریخ معاصر، مردانه وار به جوار حق پیوست

شخصیت استاد شهید:

استاد محمد مهدی عاکف هفتمین مرشد عام اخوان المسلمین بود كه پس از وفات مأمون الهضیبی در سال ۲۰۰۴ میلادی به این سمت انتخاب شد. وی با حلم ،حكمت ،تسامح و مجاهدت درپیش برد امور این حرکت با اخلاص کامل گام گذاشت . استاد عاکف دعوتگرخوب، مجاهد شجاع و سیاستمدار دانشمند بود همواره دارای مواقف واضح و قاطع بود.

استاد عاکف یکی از رادمردان بزرگ دنیای اسلام به شمار می رود ، ، دعوتگر حکیم و مصلح با صلابت بود ،عمر پر بارش را در جهاد و مبارزه پیگیر و بی امان برای برتری دین الله سپری کرد و درین راه پر از خطر همه سختی ها و مشکلات را به جان خرید و تا آخرین رمق زندگی بر ایمان و عهدی که با پروردگار خویش داشت استوار و ثابت قدم ماند.

استاد عاکف در یکی از دشوار ترین مراحل در مسیر دعوت مبارک اخوان المسلمین رهبری این حرکت جهانی را بدوش گرفت و به توفیق خداوند کریم از این امتحان بزرگ کامیاب بدر آمد. استاد در جرئت، قاطعیت، حکمت، دور اندیشی و تواضع معروف بود و زندگی ی زاهدانه و ساده داشت.

مبارزه وزندان :

استاد عاکف به همه تعهدات اش که با خدا ومردم داشت ثابت قدم ماند ودرکنارسایراعضاء حرکت اخوان المسلمین درزندان جهنمی سیسی باقی ماند ، همه دشتواری ها ومشکلات را تحمل نمود ، مانند کوهی از صبرواستقامت برای دیگران الگو بود، استاد 20 سال ازعمر خویش را در دوره ریاست جمهوری جمال عبدالناصر درزندان گذارنید ،سپس در دوره حسنی مبارک ریس جمهور مخلوع مصر محاکمه ودرحد چهارسال زندانی شد ودراخیر عمرش در دروه کنونی السیسی نیز در سال 2013 به 25 سال حبس محکوم شد تا این که روح پاک اش را به پروردیگارعالمیان تسلیم نمود.

استاده گی در مقابل متجاوزان :
استاد درکنار آن که با دعوت وتبلیغ و ساختن افراد جامعه تلاش می ورزید مرد میدان نیزبود مردی بود که در1951میلادی در جهاد کانال سویس قومندان یکی از گروهای جهادی را بدوش داشت که در آزاد سازی کانال سویز شرکت جست و باقی عمر خود را نیز وقف دین ودعوت نمود.

ایشان در سالهای که مصر تحت اشغال انگلیس ها بود در جهاد علیه انگلیس ها و بیرون راندن اشغالگران و متجاوزان از مصرنیز نقش فعال داشت.

استاد تمام عمرش را در راه دعوت و مبارزه برای حاکم شدن نظام پروردیگار و ایجاد فضای که معنویت و مدنیت را همزمان بتواند انعکاس دهد سپری نمود و در این راه پر ماجرای مانند سایر برادرانش زندان و شکنجه و انواع سختی ها و بلاها و مشقت ها را متحمل شد.

مدافع مسلمانان جهان :

ویژه گی دیگر استاد عاکف این بود که وی یکی از حامیان و مدافعان ملت های مظلوم جهان بویژه مسلمانان در برابر ظلم واستبداد بود. استاد به همه جا توجه داشت تلاش می ورزید تا مسلمانان در وحدت زنده گی داشته باشد وآزادانه بتوانند با اخوت وبرادری مشکلات خویش را حل سازند.استاد عاکف از اولین کسانی بود که در نبرد دفاع از فلسطین وارد شد.

استاد وافغانستان:

همیشه در باره جهاد ومبارزه مردم شهید پرور افغان می اندیشید و خود را یکتن ازحامیان مردم این مرزوبوم میدانیست ،استاد افغانستان و مردم آن را دوست داشت و در سالهای دشوار جهاد و هجرت در کنار مردم افغانستان استاد و از داعیه برحق ملت ستمدیده افغانستان حمایت بی دریغ نمود.
وی با استاد مصطفی مشهور مرشد عام اسبق اخوان المسلمین یکجا، برای مصالحه بین الافغانی وقطع جنگ داخلی در دهه هفتاد هش که کشورما در آتش جنگ می سوخت به افغانستان آمدن با رهبران جهادی آن زمان صحبت نمودن از توطیه های دشمنان اسلام انها را آگاهی دادن ، با توصیه های مفید شان درین راستا گام گذاشتند تا راه صلح ومصالحه به نتیجه یی مطلوب برسد ، افتخارات جهاد حفظ شود و مردم افغانستان در سایه حق وعدالت زنده گی در پرتوی اسلام داشته باشند اما متاسفانه نا امید برگشت .

شهادت استاد عاکف:

استاد عاکف درحالیکه به سن وسال 89 سال رسیده بود اما ایمان قوی داشت دشمن اش در حراس بود وتحمل آن را نداشتند تا آزادانه در سرزمین اش قدم بگذارد به همین خاطر همه قیودات را بروی وضع نمودند تا اینکه به شهادت برسد ، جهان بشریت تاریخ جنایت رژیم خون آشام و دکتاتور سیسی در برابر ملت مصر و مصلحان را فراموش نخواهد کرد و سر انجام حق پیروز و کاخ ظلم سرنگون خواهد شد.

تدفین و نماز جنازه:

انسانهای جبون و خون آشام ازجسد بی روح استاد نیزدر حراس بودن اجازه نه دادن تا مردم به جنازه اش شریک شوند خواستن در تاریکی شب وی را به زمین بسپارند اما بی خبر از این که وی درقلب مومنان جا دارد ، دشمن بی چاره اش به حدی در ترس بود که در مقبره با توپ وتانگ های خویش آمده بودند ، دشمنان ناعاقبت اندیش ترس از این داشتند که کسی به جنازه اش اشتراک نمایند بی خبر از اینکه وی درقلب مردم جهان جادارد و در جای های مختلف نمازهای جداگانه بر وی اداء گردید ، جسدش در قبرستان “الوفاء و الأمل” در شهر نصر به خاک سپرده شد.

شهادت این رادمرد بزرگ تاریخ معاصر امت را به امت اسلامی،ملت مصر، جنبش اخوان المسلمین، حرکت های اسلامی، حلقات دعوتی، مبارزان راه آزادی ، مستضعفین جهان، ” شاگردان ،دوستان و خانواده شهید تسلیت می گوییم و از بارگاه الله متعال برای استاد قبولی شهادت و بلندی درجات استدعا داریم.

عبدالظاهرحمیدی

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب