د لوط علیه السلام قوم

لوط علیه السلام  دابراهيم علیه السلام  په لارښوونه دخپل اصلي ټاټوبي څخه وکوچېدئ دسدوم سيمي ته ولاړى دغه سيمه داردن هيواد په ختيځه خوا کي واقع ده ، ددغه سيمه خلګ ډېر بد خلګ وه ، سخت ګمراهان ، ډېر بدکافران ، داخلاقي پلوه ډېر بد خلګ وه ، په عامو مجلسو کي به يې ناوړه کارونه ترسره کول يو دبله به يې دبدو کارونو څخه منعه نه کول.
دغه خلګو دبدو او ناروا کارونو په لړ کي ډېر ناوړه کار دا کاوه چي  دنارينوو سره به يې جنسي اړيکي لرلې يعني لواطت به يې کاوه حال د اچي دغه ناوړه کار تر دوى وړاندي دمځکي په پر مخ هيڅ يو اوسېدونکي نه وو ترسره کړى . الله جل جلاله  ددوى دناوړه کارونو په اړه فرمايي :
أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ. وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ. سورة شعراء الايتان ١٦٥ ، ١٦٦
ژباړه : ايا تاسو دعالميانو څخه نارينوو ته دشهوت په قصد ورځي او تاسو هغه څه چي ستاسو رب ستاسو لپاره  پيدا کړي دي هغه  پرېږدئ چي ستاسو دښځو څخه عبارت دي ، بلکي تاسو تېرى کونکى قوم ياست.
دلوط علیه السلام  قوم دغه ناوړه عمل بد نه ګاڼه ، ددې کار په وخت کي يې ستر نه کاوه ، ددوى زړوڼه سخت سوي وه ، اخلاق يې بد سوي وه آن تردې چي لواطت به يې يو دبله په عام محضر کي کاوه دهيچا څخه به يې حيا نه کول. له همدې امله الله جل جلاله  دوى ته لوط علیه السلام  په پيغمبرۍ ولېږى څو دوى دالله جل جلاله  لوري ته راوبولي ، نصحيت ورته وکړي ، دبدو کارونو څخه يې منعه کړي او دالهي عذاب څخه يې وبېروي ، مګر دوى ددې ناوړه کار څخه نه منعه کېدل ، نه يې دلوط علیه السلام  نصيحت  ته غوږ ايښودئ بلکي بالعکس هر څومره چي به لوط علیه السلام  دوى نصيحت کاوه په هغه پيمانه به دوى نور هم پردې ناوړه کار باندي ټينګېدل ، لوط علیه السلام  به يې تهديدوى او ورته ويل به يې:
قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ.  سورة شعراء الاية ١٦٧
ژباړه : دوى لوط علیه السلام  ته وويل : اې لوطه! که ته دخپل نصيحت څخه منعه نه سې نو ته به دوتونکو انسانانو څخه سې. يعني موږ به تا دخپل وطن څخه وشړو.
آخر داچي دلوط علیه السلام  قوم تصميم ونيوئ چي لوط علیه السلام  او دده پيروان دخپله وطنه څخه وباسي ، لوط علیه السلام  او دده پيروانو هغه ناوړه کارونه نه ترسره کول کوم چي دوى کول . الله جل جلاله  ددوى دغه تصميم داسي بيانوي :
فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ . سورة نمل الاية ٥٦
ژباړه : دلوط علیه السلام  دقوم بل جواب نه وو مګر داچي دوى به ويل : لوط علیه السلام  او دده پيروان وباسئ دوى داسي کسان دي چي پاکي کوي .
دلوط علیه السلام  قوم چي کوم موقف اختيار کړى دئ دا دوى پر زياته کامله بې عقلي دلالت کوي چي په خپلو کي سره وايي چي تاسو پاکان خلګ دقوم څخه وباسئ.
اې خدايه ! يو څوک چي ځان دناروا او ناوړه کارونو څخه ساتي ، هيڅ بد کار نه ترسره کوي بل څوک يې تهديدوي چي ته ولي بد او ناوړه کارونه نه کوي ؟!
کله چي انسان په سپېڅلتيا کولو سره او په پاکيزۍ سره مجرم وګڼل سو نو له همدې امله لوط علیه السلام  او دده دپيروانو په اړه دده قوم وويل :
أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ . سورة اعراف الاية ٨٢
ژباړه : دوى دخپل کلي څخه وباسئ دوى داسي خلګ دي چي پاکي او سپېڅلتيا طلبونکي دي.

د دې تبعيد او شړلو لامل څه وو؟

دا خلګ هيڅ شرم او حيا نه لري چي په خپله خوله باندي وايي : (إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ  ـــ  يعني دوى داسي خلګ دي چي پاکي طلبه دي ) نو کله چي يو انسان دعفت او سپېڅلتيا له امله مجرم ګڼل کيږي په ځانګړي ډول چي يو څوک دلواطت څخه ځان ساتي مجرم ګڼل کيږي ، مناسبه ده چي په دې ډول جنايت دي يوڅوک تر عذاب لاندي راسي؟
هيڅ عجيبه نه ده ځکه په هره زمانه کي دمنطق سرکښي هم داسي وي.

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب