انبیاء ع

د شعيب ع د لور سره د موسي ع نکاح او د پسونو څرول

موسي علیه السلام  دمصر دښار څخه وواتى او په دې وتوانېدئ چي دفرعونيانو دشر څخه ځان خلاص کړي. موسي علیه السلام  دمدين لوري ته  پلى حرکت وکړ، او دفرعونيانو دنيولو دويري څخه سره پېچل سوى وو په دې سفر کي يې دځان سره دخوراک لپاره کوم شى نه وو اخيستى له همدې وجهي څخه يې خپل خوراک ددرختو دپاڼو له خوا  پوره کوى . موسي علیه السلام  داتو ورځو دسفر کولو وروسته مدين ته ورسېدئ . دډېري لوږي اوستړيا څخه دحرکته لوېدلى وو نو تريوې درختي لاندي کښېناستى.[irp][irp]
دابن عباس رضی الله عنه څخه روايت دئ چي موسي علیه السلام  اته ورځي سفر کړى وو دخوراک لپاره يې هيڅ نه درلوده يوازي ددرختو پاڼي يې خوړلې ، سفر يې په لڅو پښو کاوه پر هره ډبرينه مځکه چي به ورغلى پښې به يې زخمي سوې ترډېرو ستړياوو وروسته مدين ته ورسېدئ نو ديوې درختي لاندي کښېناستى. موسي علیه السلام  دالله جل جلاله  دلويو مخلوقاتو څخه دئ.دموسي علیه السلام  نس دډېر لوږي څخه په پوښتى پوري موښتى  و. دى تردغه درختي لاندي ناست  و استراحت يې کاوه ناببره يې دوې نجوني وليدې چي پسونه يې څرول ، نورو خلګو په يوه لوي څاه باندي پسونه اوبول دوى به خپل پسونه ددغه نورو پسو څخه راګرځول چي دنورو خلګو په پسو ګډ نسي . موسي علیه السلام  چي دوى وليدلې زړه يې پر  وسوځى ، پوښتنه يې ځني وکړه چي تاسو دلته څنګه پسونه څروئ؟ هغو ورته وويل : زموږ پلار سپين ږيرى دئ زوى نه لري او ددغه پسو څرول او اوبول زموږ دغاړي دي ، موږ خپل پسونه دلې انتظار کړي وي تر هغه وخته پوري چي نور خلګ خپل پسونه اوبه کړي ، دهغوى څخه چي څه اوبه پاته سي بيا موږ خپل پسونه اوبوو. موسي علیه السلام  ددوى پسونه ور اوبه کړه بيا دهغې درختي ترسايې لاندي کښېناستى او دعا يې وکړه چي په لاندني ايت کي يې الله جل جلاله  بيان کړى دئ:
وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُكُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِي حَتَّى يُصْدِرَ الرِّعَاءُ وَأَبُونَا شَيْخٌ كَبِيرٌ (23) فَسَقَى لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّى إِلَى الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ (24) (سورة قصص الايتان ٢٣ ، ٢٤)
ژباړه : کله چي موسي علیه السلام  دمدين اوبو ته ورسېدئ نو پردغه اوبو يې يوه  ډله خلګ وليدل چي پسونه يې اوبول .بيا يې دوې نجوني وليدې چي خپل پسونه يې منعه کول . موسي علیه السلام  ددغه نجونو څخه پوښتنه وکړه چي ستاسو څه حال دئ؟ هغوى ورته وويل : موږ خپل پسونه ترهغه وخته پوري نه اوبوو چي نور خلګ پسونه اوبه کړي بيا يې موږ اوبوو او زموږ پلار سپين ږيرى دئ . موسي علیه السلام  ددغه نجونو پسونه وراوبه کړه بيا بېرته هغې سايې ته ولاړئ بيا يې وويل : اې زما ربه ! بېشکه زه وهغه نعمتونو ته چي تا راکړې دي محتاجه يم.
ابن کثير رحمة الله عليه  په خپل  تاريخ البداية والنهاية کي لکي :
که چي نورو چوپانانو خپل پسونه اوبه  کړه نو يوه لويه ډبره يې دهغه څاه پر خوله باندي کښېښوده بيا هغه دوې نجوني راغلې او دخلګو څخه په  پاته سوو اوبو يې خپل پسونه اوبول . موسي علیه السلام  چي کله دوى وليدې نو پوښتنه يې ځني وکړه هغوى ورته وويل : چي زموږ پلار سپين ږيرى دئ زوى نه لري ددغه پسو اوبول او څرول زموږ دغاړي دي نو موسي علیه السلام  هغه ډبره په يوازي سر پورته کړه ددغه نجونو پسونه يې وراوبه کړه بيايې بېرته هغه ډبره پر کښېښوده . نجوني چي ولاړې خپل پلار ته يې  قصه وکړه او پلار ته يې وويل چي دغه سړي ددغه نېک کار په بدل کي مزدوري ورکړه او دپسو څرولو لپاره يې مزدور کړه . شعيب علیه السلام  چي ددغه نجونو پلار وو يوه لور يې  موسي علیه السلام  ته ورواستول چي دى راولي هغه نجلۍ موسي علیه السلام  ته راغله پر لاري باندي په ډېر ادب ، حيا اوعفت سره دموسي علیه السلام  سره روانه وه بيا يې  موسي علیه السلام  ته وويل :
 زما پلار غواړي چي ستا داحسان بدله درکړي بيا يې ورته وويل : زما پلار غواړي چي ستا داحسان په بدله او دپسو څرولو په بدل کي ما تاته په نکاح درکړې . ددې مطلب ددغه خبري څخه داوو چي موسي علیه السلام  ته حقيقت حال معلوم کړي او ددې دغه څرکندونه وه چي ددې پر عفت ، حيا اوسپېڅلتيا باندي دلالت کوي ترڅو که کومه اشتباه وي هغه پورته سي .کله چي موسي علیه السلام  شعيب علیه السلام  ته راغلئ خپله پوره قصه يې ورته وکړه . شعيب علیه السلام  ورته وويل : ته هيڅ مه بېرېږه تا دظالمانو څخه نجات پيدا کړى دئ.بيا خپله يې لور ده ته په نکاح ورکړه او ولور يې دپسونو څرول وټاکئ .
. ابن کثير رحمة الله عليه  ليکي : داچي موسي علیه السلام  ته چا خپله لور په نکاح ورکړه دعلماؤ ترمنځ اختلاف پکښي سته زيات علماء په دې آند چي دغه کس شعيب علیه السلام  وو. حسن بصري  رحمة الله عليه  هم دغه نظر تاييد کړى دئ. دامام مالک رحمة الله عليه  څخه هم روايت سوى دئ چي شعيب علیه السلام  دخپل قوم ترهلاکت وروسته زياته زمانه ژوند وکړ ، ترهغه بريده چي دموسي علیه السلام  سره يې وليدل او خپله لور يې په نکاح ورکړه .
ځيني بيا په دې آند چي دغه کس چي موسي علیه السلام  ته يې لور په نکاح ورکړه شعيب علیه السلام  نه وو بلکي دغه کس دشعيب علیه السلام  داکا زوى او هغه شعيب نه وو چي مدين ته لېږل سوى .
خو لومړى نظر راجح دئ او علماوو  تائيد کړى دئ. موسي علیه السلام  چي کله دشعيب علیه السلام  دلور سره نکاح وکړه لس کاله په مدين کي واوسېدئ او دشعيب علیه السلام  پسونه يې ورکتل ځکه پرده باندي لس کاله  پسونه څرول دمهر په توګه ټاکل سوي وه .داچي موسي علیه السلام  لس کاله پسونه څرولي دي ددې څخه دانتيجه په لاس راځي چي په دغه ډول کسبونو باندي دانسان بوختيا کوم عيب نه دئ بلکي ښه کار دئ رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمايلي دي : هيڅ داسي پيغمبر نه دئ راغلى مګر داچي پسونه يې څرولي دي . يو چا پوښتنه ځني وکړه چي يارسول الله! تاهم پسونه څرولي دي ؟ ده مبارک په جواب کي ورته وويل : هو ، ماهم دقريشو پسونه ددينار دشلمي برخي په عوض څرولي دي. دالله جل جلاله  په دې کار کي حکمت دادئ چي پيغمبران يې دپسوڅرولو ته اماده کړه ــ چي پيغمبران  دپسو په څرولو کي عاجزه عادت سي او بيادخپل قوم په دعوت کي دعاجزۍ ، حلم او زغم څخه کار واخلي او په ډېر ښه ډول باندي دخپل قوم دعوت وکړي.تردې وروسته پيغمبران  علیهم السلام  دخپلو امتونو وقيادت ته نقل سي.
صافی بنسټ خبرتیا Safi Foundation Ads Donation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
وسیع ویب
error: