چگونه احترام دیگران را جلب کنیم؟

با اینکه همه ی انسانها شایسته احترام هستند، اما متأسفانه برخی از افراد قادر به کسب این احترام نیستند. البته راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که احترامی را که سزاوار آن هستید به دست آورید. مهمترین عوامل در این زمینه عبارتند از:

(1) احترام گذاشتن به دیگران؛
(2) احترام گذاشتن به خودتان؛
(3) داشتن اعتماد به نفس؛
(4) از تصمیم گیری نترسید؛
(5) خوب لباس پوشیدن است؛
(6) شنیدن بیشتر و سخن گفتن کمتر؛
(7) حفظ اسرار و رازهای خصوصی؛
(8) دست کم نگرفتن دست آوردها؛
(9) اعتراف به اشتباهات به زودی و زیرکی؛
(10) شأن خود را پایین نیاوردن؛
(11) دوری از تکرار اعتذار و مبالغه در آن؛
(12) خود داری از تلاش تأثیر افگندن در دیگران؛
(13) منظم بودن و ضایع نکردن وقت؛
(14) در هر حالتی آرامش را از دست ندادن.
این عوامل به شما کمک می کند تا احترامی را که شایسته شماست کسب کنید.

اگر انتظار دارید که دیگران با شما با احترام رفتار کنند، باید با دیگران با احترام رفتار کنید. اگر رفتاری غیر محترمانه با دیگران دارید، برای آنها هم احترام گذاشتن به شما دشوار خواهد شد.

بعضی از رئیس ها و مدیران سعی می کنند با اعمال اقتدار خود بر زیر دستانشان احترام کسب کنند. با اینکه اقتدار خصوصیتی است که احترام می طلبد، اما اگر رئیس قادر به درک دستاوردهای کارمندان خود نباشد، کارمندان از او کینه به دل گرفته و هیچگاه احترامی که سزاوار آن باشد را به او عرضه نمی کنند. از طرف دیگر، رئیسی که علاوه بر اعمال اقتدار خود بر کارمندانش، از آنها دلجویی و حمایت می کند و به افکار و ایده های آنها گوش می دهد، خیلی راحت احترام زیردستانش را جلب میکند.

مهمترین مسئله ای که درمورد احترام باید بدانیم این است که احترام چیزی نیست که دیگران به طور خودکار به ما عرضه کنند، بلکه خودمان باید آن را کسب کنیم. .

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب