هغه ښځې چې نکاح ورسره نه کيږي؟
رسول الله ص فرمايي ( الله پاک په بندګانو باندي بعضي احکام فرض کړيدي بايد چي ضايع نه کړيشي او حدونه يي مقرر کړيدي بايد چي تيري تري ونه شي ددي حدودو له جملي څخه هغه حدونه دي چي په نکاح کي يي مقرر کړيدي چي حلال او حرام دي له حرامو دجملي نه په سړي باندي هغه نشاندهي شوي ښځي دي چي په سړي باندي حرامي دي له وجي دخپلولي، رضاعت، او سخرګني په واسطه او نور.
دغه محرمات بيا په دوه قسمه دي يو ابدي او دائمي دوهم تر يو نيټي حرام.
١- دائمي حرام ، هغه ښځي دي چي دنسب او خپلولي په وجه حرامي وي او دهغوي شميره اوه ده لکه چي الله پاک فرمايي ژباړه ( حرام دي په تاسو باندي ميندي ستاسو،لورګاني،خويندي،تريندي له پلاره،تريندي له موره،وريره ،خورزه ) نساء (٢٣)، هر چي ميندي دي نو ددي لاندي ټولي نيګاني داخل دي چي له موره وي او که له پلاره وي، همدا راز په لورګانو کې خپلي لورګاني لمسي له ځويه او لوره ترښکته پوري، همدا راز په خويندو کې خپلي خويندي له پلاره خويندي او له موره خويندي داخلي دي ،دغه رنګ په پلاره تريندو کې خپلي تريندي دپلار ترور دپلار دپلار ترور دمور ترور او د نيا ترور داخل دي، همدغه رنګ په له موره ترور که خپله ترور دپلار له موره ترور دنيکه له موره ترور او دنيا له موره ترور، همدغه رنګه په وريرو کي تر اخره پوري او په خورځو کي تر اخره پوري دا قسم وو محرمات دائمي چي هميشه په سړي حرامي دي هيڅ کله ورسره نکاح نه کيږي.
د دائمي حرامو دوهم قسم رضاعي محرمات دي دا هم لکه څنګه چي نسبي محرمات دي همدغه شان دا هم دي نبي کريم ص فرمايي ( هغه محرمات چي په نسبي کي دي دغه رنګ په رضاعي کي هم حرام دي ) خو ليکن دا محرمات لګ څه شروط لري.
١- اقلاً چي ماشوم پنځه ځله دښځي سيني ته خوله واچوي او يا ددي نه زيات هرکله چي څلور ځله خوله واچوله نو دغه ښځه يي مور نه ګرځي لکه څنګه چي حضرت عائشه رض فرمايي ژباړه ( په قرآن کي راغلي وو چي په لس ځله يقيني خوله اچولو رضاعت ثابتيږي بيا دا حکم په پنځه ځله خوله اچولو منسوخ شو او رسول الله ص وفات شو او دا حکم تر اوسه باقي پاتي دي.
٢- داچي پنځه واره خوله اچول په خپل معلوم وخت کي وي چي دسيني رودلو وخت دي چي دوه نيم کاله دي هرکله چي ددي معلوم وخت نه ورستو وي يا نيم په وخت اونيم وروسته وي نو حرمت رضاعي نه سابتيږي. هرکله چي دا شروط ټول ثابت شي نو داماشوم ددغي ښځي ځوي شو او دماشوم په ائنده کي اولاد ټول خويندي وروڼه شو که ښکته وي او که پورته، او دسيني والا خپل اولاد يادخاوند اولاد هم دده خويندي وروڼه شو که ښکته وي او که پورته. دلته يو بله خبره هم ده بايد چي پري پوه شو هغه داچي په دغه کور صرف همدغه ماشوم حرام دي ليکن دده نه علاوه نور وروڼه او خويندي دده سره هيڅ سر اوکار نه لري دده ورور کولي شي چي ددغه ماشوم رضاعي مور لور خور په نکاح واخلي.
د دائمي محرماتو دريم قسم هغه محرمات دي چي دنکاح ياسخر ګني په وجه حرام وي لکه الله پاک فرمايي ژباړه (په نکاح مه اخلي هغه ښځي چي ستاسو پلرونو په نکاح اخيستلي وي) نساء (٢٢) هرکله چي يو سړي په يو ښځه نکاح اوتړله نو دا ددغه سړي په بچو،لمسو دځوي له طرف، او دلور له طرف تر ښکته ښکته باندي حرامه شوه که دغه سړي له دي ښځي سره هم بستر شوي وي اوکنه. دوهم په سړي خپلي انګيندي حرامي دي لکه الله پاک فرمايي ژباړه ( او حرامي دي پر تاسو دخپلو ځامنو ښځي ) نساء (٢٣) هرکله چي يو سړي په يوي ښځي نکاح او تړله نو دا دده په پلار او نيکونو که دپلاره وي او که له موره حرامه شوه اګر که ورسره يوځاي شوي هم نه وي.دريم خواښي او دهغي مور،نيا اوپورته نور په نکاح کول حرام دي الله پاک فرمايي ژباړه ( او حرام دي پر تاسو ميندي دخپلو ښځو) نساء (٢٣) نو هرکله چي يو سړي په يوي ښځي نکاح او تړله نو ددغه ښځي مور،او نياګاني که دپلاره وي او که له موره وي حرامي شوي اګر که سړي له ښځي سره يوځاي هم نشي. څلورم دخپلي ښځي لور ګانو سره نکاح حرامه ده اودهغي ځامنو او لورګانو لوڼو سره نکاح حرامه ده همدارنګه په ښکته نور خو پديکي يو شرط دي چي هرکله يي دمور سره نکاح وشوه او خاوند ورسره همبستري وکړه نوهله يي اولاد سره نکاح حرامه ده او که همبستري ونشي او طلاق واقع شي نو بيا يي اولاد سره نکاح جائز ده الله پاک فرمايي ژباړه ( او حرام دي پر تاسو نکاح کول دهغه پرکټو سره چي ستاسي ښځي يي دځان سره راوړي پداسي حال کي چي تاسو ورسره همبستري کړي وي او که ورسره مو همبستري نه وي کړي او مور يي طلاقه کړي نو لور سره يي نکاح کولي شي) نساء( ٢٣).
٢- هغه محرمات چي تر يوي نيټي پوري ورسره نکاح حرام وي قسم دي
١- ښينه ، دهغي دپلاره ترور،اودموره ترور،دوي سره نکاح حرامه ده تر هغه وخته پوري چي دسړي ښځه ژوندي وي که ښځه مړه شوه نوبيا ورسره نکاح جائز ده همدغه رنګ که يي دغه ښځه طلاقه کړه او عدت يي تير شو نو بيا ورسره نکاح جائز ده الله پاک فرمايي ژباړه ( او حرام دي پر تاسو چي دوه خويندي په يوه نکاح کي راجمع کړي ) نساء (٢٣) همدا راز رسول الله ص فرمايي ( مه جمع کوي په يو نکاح کې ښځه او دهغي دپلاره ترور او دموره ترور) بخاري مسلم.
٢- هغه ښځه به په نکاح نشي اخيستي چي دبل چا په عدت کې وي او پښتنه به هم نه کوي ددغه رنګ ښځي ترڅو چي عدت يي تير شي نو بيا په نکاح اخيستل او پوښتنه کولي شي.
٣- هغه ښځه په نکاح نشي اخيستلي چي په حج پا عمره محرمه وي ترڅو چي داحرام نه حلاله شي نو بيا کولي شي، همدارنګه نور محرمات دي چي اوګد تفصيل ته ضرورت لري.
دښځي مياشتني مريضتيا دنکاح مانع نشي ګرځيدلي خو مګرم همبستري به نه کوي ترڅو چي پاکه شي اوغسل وکړي.