علاج ساده افسردگی

 

آیا افسردگی رنج آور است ؟ مصرف دارو تاثیری نداشته است ؟ روش زیر درمان موثری برای بیماری ها به ویژه افسردگی است .

به گزارش عربیه نت، یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد که راه‌پیمایی ملایم و تفریحی باعث افزایش سلامتی، بالا رفتن روحیه و ضد افسرگی است.

این پژوهش توسط محققان دانشگاه کانتیکت آمریکا انجام شده است.

در این تحقیق فعالیت بدنی ۴۱۹ نفر در رده سنی میانسالان برای ۴ روز تحت نظر قرار گرفته است.

این افراد یک پرسشنامه را هم در باره شرایط روحی خود و سطح افسردگی و تاثیر فعالیت‌های روزانه پرکرده اند.

محققان متوجه شدند افرادی که هیچ فعالیت بدنی ندارند سطح بالاتری از افسردگی را تجربه می‌کنند، و کمبود فعالیت بدنی، سلامتی روانی شما را به خطر می‌اندازد.

بهبود حالت روحی

از سوی دیگر این تحقیق نشان می‌دهد که فعالیت بدنی سبک یا راه‌پیمایی تفریحی می تواند حالت روحی شما را بهبود ببخشد و از میزان افسردگی شما کم ‌کند.

بیث تایلور، استاد دانشگاه کنیتکت و رییس این پژوهش گفت: «مردم لازم نیست پول زیادی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی بپردازند تا از فواید ورزش بهره‌مند شوند»

او افزود: «فقط برای راه‌پیمایی به بیرون از خانه بروید و با راه‌پیمایی سبک روحیه خود را شاد کنید و افسردگی را به عقب برانید»

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ورزش مداوم خطر ابتلا به بیماری الزایمر در افراد سالخورده را کاهش می‌دهد. ورزش باعث افزایش رسیدن خون به مغز و نواحی ادراکی آن می‌شود.

در این تحقیقات مشخص شده که یک سبک زندگی سالم به همراه غذای سالم و ورزش مداوم می‌تواند به مقدار زیادی جلوی تراکم پروتئین «آمیلوید»، عامل ظهور بیماری الزایمر، را بگیرد.

عایشه یوسفزی

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب