تو كى هستى و چه كسى مى خواهى باشي؟

در اعماق دل هر کسی آروزهای بلند وجود دارداست و می خواهد قفل فشارها و قید ها را بشکند و به بلندی ها پرواز کند و یک لانه مانند لانه عقاب برای خویش درست کند. در طول زندگی، همه یی مان آروزها، آرمان ها، رویاها و دیدگاه های خاص خود را داریم، اما با این همه آواز خفیفی: “شاید، من شخصیتی باشم، طوری که میخواهم” به گوش ما طنین می افگند.

سفر شخصيت سازي

وقتی طفل باشيم برای مان دیدن خواب بسیار ساده می باشد بخاطر که ما مانعی در زندگی نمی بینیم تنها و تنها امکانات زندگی را مشاهده کرده می توانیم. در طفولیت بجز خواب ها و رویا ها چیزی به نام حقیقت وجود ندارد، اما شخصیت ها باید سفر های غیر قابل تحمل را بپیمایند تا شخصيت شوند که این در حقیقت کار دشواری هست ولی گاهی این سفر شیرینی خاصی نیز دارد. معمولاً نمی توانید زود درک کنید که شما در آینده چه شخصیتی به بار خواهید آمد بخاطر که سفر زندگی شما را به جاهای غیر قابل پیش بینی راهنمایی خواهد کرد، معمولاً شما باید مخالف جریان حرکت کنید و یا در عمیق ترین غمهای زندگی غرق شوید – سازگاری!
احساس کنید که بالای یک ابری قرار داريد و ببینید که زندگی شما در حضور شما چطور بنظر میخورد. شما خود را چطور درمی یابید؟ آیا شما خود را شخصيتى احساس میکنید، شخصيتى که میخوهید درآینده باشید؟ اگر شما واقعاً خود را شخصی دریافتید که می خواهید، پس آفرین بر شما! شما موفق هستید، و بودن یک شخصیت که خود آن را می طلبید آن قدر کار آسان نیست.
و اگر شما خود را شخصیت که می خواهید نتوانستید دریابید، پس شما شاید در عقب پرده های نارضایتی زندگی خود را به سر ببريد.

رويارويى با اين همه مشكلات

درين سفر طولاني، که آن را زندگی می نامند همیشه با مشکلات چند بُعدی مقابل خواهید شد: خانواده، مکتب، کار و وظیفه، دوستان و اقارب، اجتماع، و امثال آن. هر بُعد این مشکلات به شما موقف خاصی را پیشنهاد می کند، به ذهن شما پیام های گوناگون را انتقال می دهد در رابطه به این که شما در آینده “می خواهید در آینده چه نوع شخصیت باشید” و یا شما باید با این همه ابعاد زندگی چه نوع برخورد کنید و چه چیز شما را پسندیده و یا نا پسند میسازد.
بعضی اوقات پیوستن با ایده های پیشنهادی ذهن نشانه یک نوع ترس می باشد: ترس تنها بودن و دور بودن از اجتماع كه اين ترس باعث ناموفق بودن ما در زندگى ميشود.

ترس را از خود دور نماييد

براى اينكه به شخصيت ايده آل خود برسيم، نبايد اجتماع  را ترك نموده و از دوستان فاصله بگيريم. بلكه بايد ترس ها و خوف و موانع كه به شما مي گويد نبايد آرزو هاى تان را دنبال كيند، همه آنها را دور رانده و به سوى هدف و مقصد خود استوار حركت كنيد. همچنان بايد درك كنيد و به خود جرئت دهيد كه حتا ناكامى نيز قدمى بسوى كاميابى بعدى بشمار ميرود. به گفته يكى از بزرگان: ” دانستن اين كه به كدام مسير بايد حركت كرد در حقيقت به اعتماد نفس شما مي فزايد. حتا رفتن به مسير ناكامي نيز به شما موقع مي دهد كه خود را درك كنيد و ببينيد كه شما چطور تصميم مي گيرد كه اين خود باعث مي شود شما در آينده بهتر تصميم بگيريد.
وقتى شما به خود اهداف، ارزش ها و مقاصدى را تعين كرديد، حالا ديگر وظيفه شما است كه آنها را تعقيب كنيد و هر مانع كه فراراه آن مى آيد آن را از بين ببريد تا بلاخره به هدف خود برسيد.

هيچگاه ناوقت نيست

شايد شما به خود بگوئيد كه حالا ناوقت شده است؟ اما به ياد داشته باشيد كه هيچگاه ناوقت نيست. مشكلات هميشه مثل دزدى بر سر راه ما خواهد آمد تا ما را از پا درآورد، اما اين بخشى از سفر “ما كى استيم و كى مي خواهيم باشيم” مي باشد.
وقتى ما در سفر “ما كى استيم و كى ميخواهيم باشيم” موانع ايجاد كنيم، سپس ايجاد موانع عادت ما خواهد شد. اگر اين كار را انجام دهيم در حقيقت از آرزو هاى خويش روشنى را را سلب كرديم و همه در ها را بالاى آن ها بستيم.

اگر ميخواهيد كسى باشيد كه آروزى آن را داريد پس بايد تا وقتى كه ضروريات خويش را تكميل نكرده باشيد، كوزه خواسته هاى ديگران را بشكنيد. اين سخن شايد به نظرشما خودخواهى تلقى شود، اما اين حقيقت مسلم است كه تا وقتى به خود ندهيد به ديگران هم چيزى را مهيا كرده نمى توانيد.

درين نبرد مبارزه….

براى اينكه كسى باشيد كه ميخواهيد، به اطمينان بى نهايت به جلو حركت كنيد!،‌ و آن چيزى را كه ميخواهيد بدست بياوريد!. هر روز بايد موقع روبرو شدن با يك ترس را به خود بدهيد و با آن مبارزه كنيد!. بعضى اوقات انجام چنين كارى مشكل بنظر ميرسد، اما اگر يكبار به مشكلاتت غلبه كرديد، آرامش فوق العاده در قلبتان جا خواهد گرفت.
وقتى به زندگى خويش نگاه مي كنيد،‌ آيا خواب ها،‌ آروزها و اهداف براي تان تخيلات بيش بنظر نمى خورند؟ هر روزى كه آفتاب طلوع ميكند، ‌نعمتى است بازنيافتى و هر روز به ما خوشى ها و مواقع خاصى را به ارمغان مى آورد كه بازهم بى نظير اند. ما معمولاً هر روز را بدون استفاده، از دست ميدهيم زيرا بالاى گذشته هاى خويش سوگوارى كرده و آينده خويش را نيزبه خطر مواجه ميكنيم. به خاطر داشته باشد! زندگى هيمشه مشكلاتى را دارد، اگر نمى داشت، شما چطور كسى ميشديد كه ميخواهيد باشيد؟ اين مشكلات و چالش هاى زندگيست كه ما را ثابت ميسازد كه ما كى هستيم و چقدر توانايى داريم و آيا ارزش بودن كسى را داريم كه مي خواهيم باشيم؟؟؟ و حالا نوبت شماست كه خود را ثابت سازيد و مثل مجاهد راستين، سنگر خويش را با اميد هاى پيرزوى معطر سازيد و همه چالش هاى زندگى را سركوب كنيد!

منبع: اسلام آنلاين.نت
ترجمه: نثار احمد اسلام مل.

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب