با خدا باش و شیرینی زندگی را تجربه کن – استغفار

زندگی انسان همواره با سختی ها و مشکلات فراوان در چرخش است. چون باید اشخاص موفق و باهمت تشخیص گردد، اگر چه الله متعال عالم الغیب است پس جهت اتمام حجت بندگانش را می آزماید.

ما تعریف زیبای را بر دنیا قایل هستیم اینکه:
دنیا میدانی است برای به نمایش گذاشتن هنرهای زیبا. ما چی زمانی احساس آرامش و راحتی میکنیم؟
این تنها در صورتی امکان پذیر است که رابطه ما با خالق مان وصل و استوار باشد. اگر ما ادعای محبت با کسی را مینمائیم، آیا در وجود خود اثرات آنرا مشاهده نمی نمائیم؟ حتمی است که در مجالس از او به نیکی یاد میکنیم، هر لحظه در مقابل چشمان ماست توصیفش را به دیگران مینمائیم. پس بهترین دوست مسلمان خالقش است که با ایجاد رابطه ای دوستی با او قوت میگیرد و زندگی دنیا وآخرتش زیباتر میشود.
اگر میخواهید ارتباط شما با خالقتان هرچه محکمتر شود پس در هر لحظه ای از او طلب مغفرت کنید تا پاک بسویش برگردید. چون الله پاک است و جز پاکان را نمیپذیرد.
کلمه استغفرالله را فراموش نکنید، چون سبب آرامش قلب و خوشبویی دهن است.
ببین که پروردگارت چه میگوید:

ثمرات استغفار

اگر می خواهی دلی پر سکون و آرام، و قلبی باز، و مطمئن و متاع خوبی داشته باشی؟ استغفار کن، و از خداوند آمرزش گناهانت را بخواه:الله تعالی می فرماید:
(وان استغفروا ربکم ثم توبوا الیه یمتعکم متاعا حسنا الی اجل مسمی (
» واز پرودگار مغفرت بخواهید، سپس به سوی او توبه کرده و برگردید، شما را از متاع نیکو بهره مند می کند تا مدت معینی. «
اگر نیروی جسمانی، تندرستی و سلامت از آفات و امراض و دردها و رنجها می خواهی؟
استغفار کن ؛ زیرا خداوند فرموده است:
(استغفروا ربکم ثم توبوا الیه یرسل السماء علیکم مدرارا و یزدکم قوة الی قوتکم (
» از پروردگارت آمرزش بخواه، سپس به سوی او توبه کرده و برگردید رحمت آسمان را بر شما سرازیر می کند، و نیرویی به نیرویتان می افزاید. «

اگر می خواهی که حوادث و واقعات مرگبار را از خود دور کرده، و از تمام آفات و فتنه ها و محنتها در امان باشی؟ استغفار کن ؛ چون خداوند متعال می فرماید:
(و ما کان الله لیعذبهم و انت فیهم و ما کان الله معذبهم و هم یستغفرون (
و خداوند عذاب نمی دهد آنان را تا تو در جمع آنان هستی، و خداوند عذاب نمی دهد آنان را مادامی که استغفار می کنند.
اگر باران بسیار زیاد و نافع، نسل پاک و مطهری، و اولاد صالح، و مال حلال، و رزق فراوان می خواهی؟

استغفار کن، چون خداوند متعال می فرماید:
(استغفروا ربکم انه کان غفارا یرسل السماء علیکم مدرارا و یمددکم باموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم انهارا (
» از پروردگارتان آمرزش بخواهید، بدرستی که او بسیار آمرزنده است، خزانه ی آسمان را بر شما جاری می گرداند، با اعطای اموال و پسران شما را کمک می نماید، برای شما باغات درنظر می گیرد، وبرای شما جویهادرنظرمی گیرد.
اگر محو سیئات و گناهان، و زیادت حسنات و رفع درجات می خواهی؟
استغفار کن، خداوند متعال می فرماید:
(و قولوا حطة نغفر لکم خطایاکم و سنزید المحسنین)
»و بگویید گناهان ما را معاف کن، خطاهای شما را بر شما می بخشم، و بزودی به نیکو کاران مزید عنایت می کنیم «.
اسغفار داروی شفا بخش، و علاج مفید از تمام گناهان و خطاها است ؛ بدین منظور آن حضرت علیه السلام مردم را همیشه و همکیشه به استغفار امر می نمود:
(ا ایها الناس استغفروا الله و توبوا الیه فانی استغفرالله، و اتوب الیه فی الیوم مائة مرة(
»ای مردم از خداوند مغفرت بخواهید و به سوی او توبه کرده و باز گردید؛ چون من روزانه صد مرتبه از خداوند مغفرت خواسته و به سوی او توبه می نمایم. «
و خداوند از استغفار کننده ی صادق راضی و خوشنود می شود ؛ چون او به گناه خود اعتراف می کند، و با خداوند روبرو می شود گویا می گوید: پروردگارا من خطا کردم، بد کردم، کناه کردم، و در حق شما کوتاهی کردم، و حقوق شما را زیر پا گذاشتم، و بر خود ظلم روا داشتم، و شیطان برمن مسلط شد، و خواهشات مرا مقهور خود کرده، و نفس اماره مرا فریب داده، و بر حلم و بردباری و عفو کریمانه و سخاوت و رحمت بزرگ شما اعتماد کردم و الآن تائب و نادم و معذرت خواه به بارگاه شما حاضر شدم، پس از من گذشت نما، معافم کن، و بر من ببخش، و لغزشات مرا پاک کن، و خطاهایم را از نامه اعمالم محو بگردان، چون مرا غیر تو پروردگاری و خدایی جز تو نیست« .
در حدیث صحیح آمده است، آنحضرت علیه السلام فرمود:
(من لزم الاستغفار جعل الله له من کل هم فرجا و من کل ضیق مخرجا، و رزقه من حیث لایحتسب (
»هرکه استغفار را همیشه بر خود لازم گیرد خداوند از هر مصیبت گشایشی، و از هر تنگنا راه خلاصی برای او قرار می دهد، و از جایی که گمان نمی برد به او روزی می دهد . «

لطیفه و واقعه جالبی از بعضی از معاصران نقل شده که او فرد عقیمی که صاحب فرزند نمی شد و تمام اطباء و پزشکان از علاج او عاجز شده بودند و هیچ دارویی برای او مفید واقع نمی شد، و از یکی از علماء پرسید، عالم به او راهنمایی و توصیه کرد که: صبح و عصر زیاد استغفار کند، چون الله تعالی در مورد استغفار کنندگان فرموده است:
(یمددکم باموال و بنین (” شما را با اموال وپسران امداد می کند ” .
آن مرد به توصیه عالم ربانی جامه عمل پوشاند و صبح و عصر زیاد استغفار می کرد و هیچگاه آن را ترک نمی کرد در نتیجه خداوند به اواولاد صالح عنایت فرمود .

پس ای آن کسی که اضطراب و پریشانی و غم و اندوه آرامش شما را از بین برده و لاغر و رنجور کرده، بیا استغفار کن، آنگاه تمام پریشانیهایت از بین خواهد رفت، استغار مرحم شفا بخش و داروی کافی و ممتازی است .
برما لازم است در تمام لحظات زندگی و بویژه ماه مبارک رمضان فرصت را غنیمت شمرده، و همیشه از گناهان، خطاها، لغزشهای دانسته و نادانسته، آشکار و پنهان خود استغفار نماییم تا خداوند برما رحم و کرم فرماید .

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب