ټولنه او فساد

کله چې یوه ټولنه کې فساد دود شي، د شتو راټولول یوازې د تقلب او زور له لارې امکان لري. د دولت ځواک ورځ په ورځ کمزوری کېږي، اخلاقي محدودیتونه یوازې د درنو سزاګانو له لارې جاري کېداي شي.

قانون او مقررات عملی بڼه نه لري، ولسونه د خپل هېواد، د برخلیک په هکله د مسولیت احساس نه کوي، نړیوالو مقرراتو ته هم پام نه کېږي. نو په کومو کړو؟ په کومو لاروچارو؟ او  د کوم سیستم په مرسته دا ډول ټولنه اداره کوئ؟

ځواب دادی چې یو فوق العاده او ځواکمن سیستم چې د ټولنې ټول داخلي ځواک په خپل واک کې ولري، په دې مانا چې د خلکو ټول سیاسي فعالیتونه باید تر څار لاندې ونیول شي او ټولې هغه ازادۍ چې غیریهودي دولتونو دوی ته ورکړي دي کرا، کرا ترې بېرته واخلو.

بیا که څو زموږ مخالف وي یا یې نظر مخالف وي له منځه یې وړو.

ـ مخکې زمانو کې خلک په دې باور ول چې بادشاهان د خدای په اراده پر خلکو بادشاهي کوي، همدغه تصوراتو  خلک بادشا ته تسلیمول. خو له کله نه چې موږ د انسانانو د حقونو غږ پورته کړ، د بادشاهانو د تل پاتې حکومت په هکله  د خلکو په عقیدو کې تغیرات راغلل او د شاهانو تقدس مو د خلکو پر وړاندې له منځه یوړ.

ـ د غیر یهودي ولسونو فکر او پوهې ته لید لوری ورکول، د ویناوو او تیوریو له لارې زموږ د متخصصانو کار او دنده ده.

موږ یهودیان د چارو په مشاهدې کې، تحلیل او تجزیه کې یې، د مالي حسابونو دقیقه حسابي، سیاسي خپرونو او همدا رنګه د همکارۍ په برخه کې رقیب نه لرو.

کېدای شي  یوازې عیسویان  په دې برخه کې له موږ سره رقابت وکړي، خو موږ داسې پروګرامونه طرحه کړي دي چې دا قام  مو د خلکو پر وړاندې بې اعتباره کړی دی. د یادونې وړه ده چې موږ د یو مخفي یا پټ سازمان په توګه دنده ترسره کوو.

ـ کېدای شي چې د یوې مودې لپاره د نړۍ غیریهودیان په خپلو کې سره جوړ شي او دا جوړ جاړی زموږ امنیت له ګواښ سره مخ کړي. خو موږ به له دغو خطرونو نه روغ او جوړ پاتې کېږو، ځکه چې ددوی موجوده اختلافات ډېر ستر دي. نو په نژدي وختونو کې د داسې جوړ جاړي امکان نه لیدل کېږي.

موږ خلک له یو بل سره دښمن کړي دي، پر یو بل بې باوره دي، د خلکو ترمنځ مذهبي او نژادي تعصبات دوی ته اجازه نه ورکوي چې له یو بل سره اشتي وکړي. په همدې دلیل که چېرې کوم ملت زموږ پر وړاندې وسله راپورته کړي، نو په نړۍ کې به خپل ملاتړی دولت پیدا نه کړي. پکار ده چې غیریهودي دولتونه په دې ځان ښه پوی کړي چې زموږ پر وړاندې هر ډول دسیسه به ددوی په زیان اوسي نه زموږ.

زموږ ځواک او قدرت فوق العاد دی په دې کې هېڅ شک نشته.

زموږ د مشورې او خوښې پرته هېڅ ملت نه شي کولای چې د یوې وړې مسالې پر سر له چاسره جوړ جاړي ته ورسېږي. پیغمبرانو ویلي دي چې موږ هغه قام یو چې د خداي (ج) له لورې پر نړیوالو باندې د رهبرۍ لپاره غوره کړي یو.

الله (ج) زموږ قام ته ډېره پوهه او هوښیاري دالۍ کړې ده، موږ ددې لیاقت او کفایت لرو چې پر نړۍ حکومت وکړو. البت نور قومونه هم شته چې پوهه او هوښیاري لري، خو هغوی په دې لاره کې نوي دي، نشي کولای چې زموږ مقابله وکړي.

د پانګې انحصار

هغه ماشین چې دولت یې روان ساتلی دی او روان یې ساتي زموږ په لاس کې دی یانې طلا. زموږ پوهانو او عالمانو داسې تدابیر سنجولي دي چې، سرمایه یا پانګه له ځانګړي ارزښت نه برخمنه اوسي.

ددې لپاره چې سرمایه کمه نه شي باید چې هغې نه د انحصاري تجارت او صنعت په برخو کې ګټه واخلو. د سرمایې یا پانګې ازادي د تجارت او صنعت د پرمختګ په مانا ده او خاوندانو ته یې یو ډول سیاسي ځواک هم ور په برخه کوي. دلته ده چې له دغه ځواک او قدرت نه موږ د خلکو د استثمار په برخه کې ګټه اخلو.

نن ورځ د خلکو  بې وسلې کول څو برابره اسانه تر دې دي چې، هغوی د جګړې لپاره اماده کړې. لکه څنګه چې د خلکو او ولسونو د احساساتو پارول اسانه تر دې دي چې د هغوی احساسات ارامه کړې. موږ باید د خپل موقعت د ساتنې په فکر کې اوسو.

د جګړې ډګر باید له دښمنو پاک کړو، زموږ د مدیرانو اساسي موخه داده چې د خلکو د فکر کولو ځواک کمزوری کړو، څو ددوی افکار د مهمو مسایلو په هکله د فکر کولو نه منحرف شي او د کم ارزښته مسایلو په هکله په فکر کولو بوخت اوسي چې له موږ سره د مقابلې لپاره هېڅ فرصت پیدا نه کړي.

ـ د نړۍ ولسونه په دې یقیني شوي دي چې، عمل تر خبرو ډېره اغیزه لري، که چېرې له خبرو وروسته عمل ځان ښکاره کړي نو د خلکو اعتماد را جلبولی شو. ددې لپاره چې له دې اصل نه تر ډېره حده ګټه واخلو، باید چې یو شمېر موسسې رامنځته کړو، څو هغه چارې چې موږ یې د خلکو د پرمختګ او ترقۍ لپاره تر سره کوو خلکو ته ښکاره کړي یا یې نندارې ته وړاندې کړي.

ـ د ولسونو د غولولو لپاره لمړی باید چې د یوه ازادي غوښتونکي څېره ځانته غوره کړو، چې د حزبونو او فکري ازادۍ ملاتړ کوو، بیا خپلو ویناوو او خبرو ته زور ورکړئ او دومره ویناوې وکړئ چې خلک له خبرو ستړي شي.

ـ ددې لپاره چې عمومي افکار ګډوډ کړو، خلک ګنګس او ګیچ کړو، باید چې په ټولنه کې د یو بل ضد مطالب خپاره کړو، دې چارې ته تر هغو دوام ور کوو څو چې غیریهود ګنګس شي او د مالوماتو په راټولولو کې ځان ورک کړي او په دې باوري شي چې له دې حالت نه د ژغورلو لپاره باید عقیده او سیاسي مالومات ولري.

په ښې حکومت دارۍ کې زموږ د بریالیتوب  دوهم راز دادی.

الف :  دولتونه او حکومتونه په داسې شکل له منځه وړو چې خلک یې د لمنځه تللو په علت هېڅ پوی نه شي. همدا ډول په ادابو، دودونو، غوښتنو او د ژوند په مسایلو کې داسې افراط وکړو چې خلک په خپلو کې له درک او تفاهم نه عاجز شي.

ب : د حزبونو ترمنځ بې اتفاقي او نفرت رامنځته کوو، ددوی د یوځای کېدو مخه نیسو او هغه چې موږ ته نه تسلیمېږي له منځه یې وړو.

ج: ټول هغه نوښتونه او ابتکارونه چې زموږ په ګټه نه دي له منځه وړو. ځکه چې هېڅ خطر د فردي نوښت او ابتکار له خطر څخه خطرناکه نه دی. په تېره هغه نوښت چې له هوښیارۍ سره ملګری وي. د یوه مبتکر انسان کار او فعالیت د میلیونونو انسانانو له کار او فعالیت سره نه دی برابر. نو ځکه خو موږ باید د غیریهودیانو تعلیم او تربیه په داسې ډول پر مخ بوځو چې له زده کوونکو نه د ابتکار او نوښت قوه سلب کړو.

ـ دعمل ازادي یو شمېر ډلې له یو بل سره مخامخ کوي، ترڅو ددوی ترمنځ ټکر رامنځته شي، هیلې او امیدونه له ماتې سره مخامخ شي.

د پورته نیو لارو چارو په مرسته کولای شو چې، د غیریهودو حکومتونه له مخې لرې کړو، ځانته یې تسلیم کړوو، بیانو کولای شو چې په ټولې نړۍ باندې یو شیطاني زبرځواک مقرر کړو. چې ټوله نړۍ تر خپل واک او ځواک لاندې راولي.

 

 

Afghan School Textbooks

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe



ترنم یوتیوب چینل

نوې ویدیو هره ورځ

سبسکرایب Subscribe


wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب