حکم نصب نمودن عکس زنان در تذکره ویافورمهای دانشگاه ها

پرسش: حکومت نصب کردن عکس بدون نقاب زنان را درکارت های شناسائی و فورم های دانشگاه ضروری قرار داده است،آیا مراعات این کار حتمی است؟

پاسخ: نصب نمودن عکس بدون نقاب زنان در کارت های شناسائی و فورم های شمولیت جایز نیست و این یک اقدام غیر ضروری و غیر اخلاقی است زیرا بمنظور شناخت و جلوگیری از جعل و تزویر ذرایع دیگری نیز وجود دارد.

اکنون پرسش این است وقتیکه حکومت این شرط را گذاشته است پس دانشجویان و خانمها ماچه کار کنند؟

پاسخ این پرسش در ذهن من چنین خطور مینماید که دانشجویان، خانمها و مردان در برابر این التزام ناروا به شدت دست به راهپیمائی و اعتصاب زده و ناخرسندی خویش را اظهار نمایند اما تا زمانیکه این التزام و پابندی پا برجاست تا آن وقت بنابر مجبوری و با دل ناخواسته در کارت های شناسائی ، پاسپورت ها و فورم های شمولیت عکس نصب گردد.

تا به آموزش و دیگر امور مهم او آسیب نرسد البته این اجازه صرف در صورت است که در راستای جلوگیری از آن هیچ راه و چاره نباشد همچنان این سخن را در نظر داشت طوریکه به زنان جایزنیست تا زینت خویش را در برابر مردان نا محرم هویدا سازند بدینگونه عکس خود را در برابر هرکس به نمایش نگذارند، تنها در صورت ضرورت و مطالبه به شخص مورد نظر آنرا نشان داده میتواند.

شیخ القرآن و الحدیث: مولانا گوهر رحمان آمر دارالعلوم تفهیم القرآن
مترجم: عبدالخالق «مصدق»

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب