اول کدام: ازدواج در21 سالگی، ادامه تحصیل یا هردو؟

کاکایم در هژده سالگی ازدواج کرد، دقیقا همان سالی که در پوهنځی طب شامل شد، او توانست موفقانه مرحله تخصص را تکمیل نماید و حالا برعلاوه اینکه داکتر ورزیده نسبت به همصنفانش است، با خانواده اش زندگی خوشی دارد.

شریعت اسلامی به مردان جوان حکم می کند، وقتیکه به سن بلوغ برسند ازدواج کنند و به اولیا نیز سفارش می کند، وقتیکه دختران به سن بلوغ رسیدند، زمینه ازدواج شان را مهیا نمایند.

کشور من هندوستان به دختر زمانی اجازه ازدواج را می دهد که سن هژده سالگی را تکمیل کند و برای پسران معیار آن 21 سالگی است. راجع به سایر ممالک اسلامی نمی دانم مگر در سویدن عمر رضایت چهارده سالگی است و بسیاری ممالک اروپایی عمری رضایت را بین سال های 16-14 پیشنهاد می کنند. من گفته نمی توانم که عمر رضایت همان عمر ازدواج است بخاطریکه رضایت به معنی اجازه داشتن برای عشقبازی است. نتایج انترنت نشان داده است که اکثریت دختران در امریکا به رضای خودشان در مکاتب حامله می شوند، در 15 جنوری سال 2011، 20 دختر فقط از یک مکتب راپور داده بوند که حامله شده اند.

یک تصور نادرست عمومی این است که ازدواج مانع تحصیل می شود و توجه را از کار وظیفه منحرف می سازد. محصلي که تا نصف شب در مراسم اشتراک می کند… ساعت ها وقت خود را همرای دوستان ضایع می کند… در بازی های سپورتی سرگرم می شود اما باز هم می بینیم که این چیز های اضافی او را از درس ها باز نمی دارد.

اگر به اطراف خود بنگریم پسران و دختران زیادی را مشاهده می کنیم که در عشق و عاشقی مصروف اند مگر باز هم در صنف در درجه خوبی قراردارند حتی درپوهنځی های طب و انجنیری.

your ads

بعضي دختران ازینکه در ‍‍پوهنتون بگویند ازدواج کرده است، احساس شرم می کنند، زیرا عرف چنان شده است که همه بعد از ختم تحصیل ازدواج می کنند. ما مسلمانان را چی شده است که هر کس بالای ما حکمروایی می کند.

فکر کنید، درغرب دختران 11 ساله حامله می شوند مگر آنها افتخارانه مادر بودن خود را بدون شرم اظهار می کنند حتی پیشمان هم نیستند. تعداد تولد ها بین سال های 19-15 در امریکا تقریبآ به نیم میلیون (434758) می رسد.

تصوری انتظار برای ازدواج تا ختم دوره تحصیلی از غرب فاسد گرفته شده است. آنها خواسته های جنسی را پایمال نمی کنند زیرا به اساس آزادی های فردی اجازه دارند بازی های جنسی داشته باشند.

اما اسلام اسلام زنا را منع و ازدواج را تشویق می کند. بعضی علماء‌ چه زیبا می گویند: نکاح را آسان سازید و زنا را نگذارید که به آسانی مهیا شود.

اگر ما نسل صحابه را سرمشق خود قرار دهیم در می یابیم که آنها وقتی به سن بلوغ رسیدند ازدواج کردند و درعین حال وظایف خود را نیز بطوردرست انجام دادند. عایشه (رض) در سن نوجوانی با پیامبر صلی الله علیه وسلم ازدواج کرد، در حالیکه در فقه به تمام معنی عالمی بزرگ شد.

بعد ازین همه تشریحات چه خوب است به این فرموده الله گوش فرادهیم: (الله برای شما اراده آسانی را دارد و او نمی خواهد که شما در سختی بیفتید.) (بقره 183)

نویسنده: نثاریوسف – نویسنده مسلمان هندي تبار
مترجم: عبدالواحد همت عضو انجمن فرهنگی رسالت

your ads

Advertisement | Why Ads? | Advertise here

پوهنتون چینل

پوهنتون چینل درسره سبسکرایب او شریک کړئ

سبسکرایب Subscribe


Editorial Team

د واسع ویب د لیکوالۍ او خپرونکي ټیم لخوا. که مطالب مو خوښ شوي وي، له نورو سره یې هم شریکه کړئ. تاسو هم کولی شئ خپلې لیکنې د خپرولو لپاره موږ ته راولېږئ. #مننه_چې_یاستئ

خپل نظر مو دلته ولیکئ

wasiclinic.com
Back to top button
واسع ویب