انبیاء ع

آیا د عیسی ع په دار ځړېدل او د بشريت د نجات عقیده سمه ده؟

د بشريت د نجات مسئله

داسي ويل کيږ ي چي عيسى علیه السلام  په دار وځړېدى ددې لپاره چي انسانان دخپلو خطاوو او ګناهونو څخه نجات پيدا کړي اوس پوښتنه داده چي داسي عقيده صحيح ده ؟ ايا داخبره دعدالت او عقل سليم سره برابره ده؟ بله خبره داده چي دعيسى علیه السلام  څه جرم وو چي په دار ددې لپاره وځړيږي چي دانسانانو دګناهونو لپاره کفاره سي؟
ايا دانصاف دئ چي يو کس دي دبل کس په جرم سره په عذاب اخته سي؟
دمثال په  توګه که ستا ورور دقتل په تور تورن وي او يا يې زنا کړې وي په دې صورت کي به نو ستا څه ګناه وي چي عذاب درکړل سي؟ يعني جرم دي يوه کس کړي وي او سزا دي بل کس ته ورکړل سي ايا دا روا کار دئ؟ په دې اړه الله جل جلاله  په څرګند ډول وايي : (ولاتزر وازرة وزر اخري) په بل ځاى کي الله جل جلاله  فرمايي : (کل نفس بماکسبت رهينة) همدا ډول په بل ځاى کي فرمايي : (ومن عمل صالحا فلنفسه ومن اساء فعليها) . دالله جل جلاله  ددغه درو واړه ويناوو مطلب دادئ چي هر کس بايد په خپله سزا ورسيږي که يې بد عمل کړى وي او که يې نېک عمل کړى وي بايد مزدوري هم دغه کس ته ورکړل سي چي دغه نېک کار يې کړى دئ.
سالم عقل او صحيح فکر هم ددې غوښتنه کوي چي هر کس ته بايد دخپل جرم مطابق سزا ورکړل سي هيڅ کس بايد دبل چا په ګناه ونه نيول سي.
بدبختانه دکنيسة دخلګو دا يو ړوند او بې فکره نظر دئ چي وايي : عيسى علیه السلام  په دار وځړېدئ او دده دغه تعذيب دبشريت دګناهونه کفاره ده.
سيد رشيد رضا په خپل تفسير منار کي ليکي:
نصاراوو دعيسى علیه السلام   دژوند څخه يو وحشتناکه ، دردونکى او زړه بوږنونکى داستان جوړ کړى دئ دوى عقيده لري چي عيسى علیه السلام  په دار ځړېدلى دئ او دغه ځړېدل دوى دخپل دين داصولو څخه يو اصل ګرځولى دئ ، دوى عقيده لري چي هرڅوک دعيسى علیه السلام  پر ځړېدو باندي عقيده نه لري هغه مؤمن نه دئ او نه يې هيڅ عمل ګټه رسوي.
نصارا دخپلي دغه عقيدې لپاره دډېري پخوانۍ زمانې څخه دليل راپيلوي او وايي : کله چي الله جل جلاله  آدم علیه السلام  پيدا کړ، جنت ته يې داخل کړ، ډول، ډول نعمتونه يې ورته ورکړل خو دغنمو ددرختي څخه يې منعه کړ، آدم علیه السلام  دغنمو دانه وخوړل په دې وجه ده دالله جل جلاله  څخه نافرماني وکړه دده ددغه نافرمانۍ له وجهي څخه دده ټول اولادونه مجرمان وزېږېده دوى او ددوى پلار دخپلو ګناهونو سزا پر خپله غاړه درلوده او دالله جل جلاله  دعدل تقاضا داده چي هيڅ ګناه دسزا پرته نه پرېږدي نو په دې لحاظ الله جل جلاله  دآدم علیه السلام  ديوې لور په رحم کي يو جنين واچوى چي دانسان په بڼه ودنيا ته راغلى او دغه ماشوم خپله خداى دئ ځکه دغه جنين الهي روح وو او په دې لحاظ چي ديوې انساني په  رحم کي دانسان په بڼه دنيا ته راغلى دئ ځکه يې دانسانانو په څېر خوړل او څيښل کول ، ژوند يې کاوه پر هغه څه يې خوند اخيستى چي انسانان خوند پر اخلي ، ددرد او زحمت احساس يې کاوه لکه نور انسانان چي يې کوي . دغه انسان عيسى علیه السلام  دئ په نورو انسانانو کي يې تريوه وخته پوري ژوند وکړ، دڅه وخت په تېرېدو سره دالله جل جلاله  دښمنانو په ډېر وېرونکي او وحشتناکه ډول سره په دار وځړاوئ ، لاسونه اوپښې يې پر تختو ورميخ کړل ، سخت سپکاوى يې وکړ، پرمخ يې ناوړي ور توکړې او داسي دعيسى علیه السلام  دغه عذاب دټول بشريت دګناهونو لپاره کفاره سوه.
زه وايم چي داډول عقيده بيخي باطله ده ځکه په داسي کړنه کي نه الهي عدل سته او نه الهي رحم سته ځکه دې ته بيخي عدل نه ويل کيږي چي يوه کس دي هيڅ ګناه نه وي کړې دبل چا دګناه بار دي دده پراوږو باندي واچول سي او سخته سزا دي وويني . همدا ډول دغه عقيده ددوى دموجوده مقدس کتاب سره هم مخالفه ده ځکه ددوى په کتاب په سفر تثنيه کي راځي : پلرونه دزامنو په بدله کي نه وژل کيږي او نه زامن دپلرو په بدله کي وژل کيږي بلکي هر چاته دخپل عمل سزا ورکول کيږي.
[irp][irp]
صافی بنسټ خبرتیا Safi Foundation Ads Donation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
وسیع ویب
error: