ګناهونه

کوم کارونه بدعت دي؟ بیلګې یې

۱- سوال :مړو ته د ثواب رسولو جايزه طريقه رسول د ثواب روح د مړي ته څنګه ده.
ځواب : رسول د ثواب روح د بزرګانو او عامو مؤمنانو ته کار دخير او موجب د اجر دی مګر د ورځې ،نيټې ،دريمه ،څلويښتمه ،کال اوغيره مقررول نه دي په کار ( فتاوی دارالعلوم ديوبند ج۱صفحه ۴۷ ).
۲- سوال : د جنازې د لمانځه نه پس امام خلکو ته وايې چې دری ځله قل هو الله ووايې او ثواب يې دغه مړی ته وبښﺉ دا کار شرعاً څنګه دی ؟
ځواب : اقوال وبه نستعين صحيح ده خو عالم صيب ته ددی د فرمان څه ضرورت نشته او دصحابو او تابعينو او امامانو د دين نه دا عمل ثابت نه دی، د جنازی لمونځ کافی دی ولکم فی رسول الله اسوة حسنه والله اعلم (حواله سابق ۴۷ص )
۳- سوال : د فرض لمانځه نه پس په سجده پريوتل او دعا غوښتل څنګه دی ؟
د داسې سجدی نه منع کړشوی ده په درالمختار کې دی ولکنها يکره بعد الصواة لان الجهلا ،يعتقدونها سنة او واجبة والله اعلم (حواله سابق ).
۴- سوال : د کوم بزرګ د پښو ښکلول څنګه دی په دلايلو یې ځواب راکړﺉ.
ځواب : غوره او راجحه د پښو نه ښکلول دي په ځنو صورتونو کې د سجدی سره مشابه کيږي او ښکلول دعلماوو او مشائخود ځمکې پر مخ حرام او ګناه کبيره ده بلکه بعضي فقهاؤ پدې حکم د کفر کړي دی .
قال فی الدرالمختار وکذا ما يفعلونه من تقبيل الارض بين يدی علماء والعظماء فحرام والفاعل والراضی به آثمان لانه يشبه عبادة الوثن وهل يکفران علی وجه العبادة والتعظيم – کفر وان علی وجه التحية لا وصار آثماً مرتکبا للکبيرة.
ژباړه : او کوم چې دوی يې کوي دځمکې پر مخ د ښکلو د علماوو او بزرګانو دا حرام دی او ددی فعل کونکی اوڅوک چې دا خوښوي او پرې رضا وي دواړه ګنهګار دی ځکه چې دا فعل مشابه دی د بت پرستی سره نو که چیرې په وجه د عبادت او تعظيم هغه په مخ د ځمکې د علماوو او بزرګانو ته سر ښکته کوی او ځمکه ښکلوي نو کافر کيږي او که په طريقه د سلام او تحيه وي نو کافر کيږي نه ولی مرتکب د ګناه کبيره ګرځي والله تعالی اعلم.
فتاوی دارالعلوم ديوبند (۳۶ صفحه دوهم جلد ).
۵- سوال : داولياء کرامو او نيکو خلکو دقبرونو ښکلول دهغه چاپیره طواف کول او تعظيماً سجده کول رواه دي ؟
ځواب : ټول حرام دي دا ټول د نصاراؤ او کفارو د پرستش طريقې دي (حواله سابق صفحه ۳۶ ).
۶- سوال : د مړې د ارواح لپاره د قرآنکريم د تلاوت دپاره د قاري اجاره کول رواه دي؟
داعمل بدعت دی او په دې عمل نه لوستونکي ته اونه هم مړي ته ثواب شته ځکه چې دا دنيا د کسب د پاره دی.
فتاوی البلدالحرام ابن عثيمين ص۲۲۲ او دې مطلب ته مو مخکې هم د فتاوی ديوبند په حواله اشاره کړي وه .
مګر که مخکې د څه منلو نه علاوه او دخپله انده څه پيسی ورکړل شي باک نه لري (کفايت المفتي ج ۲ ص ۱۴) .
۷- سوال : د قرآنکريم په تعليم (نورو ته ورښودلو) سره اجرت اخستل روا دي ؟
ځواب : هو په امامت او دقرآنکريم په تعليم اجرت احستل د متاخرينو احنافو په نزد روا دی (کفايت المفتي ج ۲ ص ۱۴ – ردالمختار ۵۵/۶ سعيد ) .
۸- سوال : تعزيه داری يا فاتحه خواني څه حکم لري ځنې خلک په جومات کې تعزيه ږدي دا څه حکم لري ؟.
ځواب :
د تعزيه دپاره د خلکو کيناستل او مجلس کول د هغوی استقبال کول په اسلام کې هيڅ اصل نه لري
(فتاوی علماء البلدالحرام ۷/۳۴۲ ) .
تعزيه داری او مرثيه خواني په هر ځای کې چې وي حرام ګناه کبيره ده (فتاوي داالعلوم ديوبند ج۱ ص ۵۲ ) .
تعزيه داری چې په هندوستان کې هم رواج لري بالکل ناجايز ده په دې ځنې حرام ځنې شرک او ځنې افعال یې بدعت دی (کفايت المفتي ج ۱ ص ۲۷۱ – النبراس شرح العقائد ص ۱۵ مکتبه امداديه ملتان )
۹- سوال : پير ته د سجدې کولو حکم څه دی که څوک يې منع کړي نو وايې چه سجده تحيه روا ده ؟

ځواب : سجده کول خپل پير يا بل چاته سوا د خدای (ج) نه حرام دی قال فی در المختار فی قول سابق (سوال ۴-)  ژباړه :او کوم چې دوی يې کوي دځمکې پر مخ د ښکلو د علماوو او بزرګانو دا حرام دی او ددی فعل کونکی اوڅوک چې دا خوښوي او پرې رضا وي دواړه ګنهګار دی ځکه چې دا فعل مشابه دی د بت پرستی سره نو که چیرې په وجه د عبادت او تعظيم هغه په مخ د ځمکې د علماوو او بزرګانو ته سر ښکته کوی او ځمکه ښکلوي نو کافر کيږي او که په طريقه د سلام او تحيه وي نو کافر کيږي نه ولی مرتکب د ګناه کبيره ګرځي والله تعالی اعلم .

فتاوی دارالعلوم ديوبند (۳۶ صفحه دوهم جلد )
۱۰- سوال : په ځنو ځايونو کې د مړې خښولو په وخت کې آذان لوستل کيږي ددی حکم څه دی ؟
دا کار بدعت دی په اسلام کې هيڅ اصل نه لري (۴۹ ص )
۱۱- سوال : په جومات کې د رسول الله د زيارت تصوير څړول څه حکم لري دلته په کلمبيا کې د احنافو په جومات کې د جومات ښی لور ته د رسول الله ص د زيارت عکس ځوړند دی په دې اړه شرعی حکم څه دی ؟
ځواب : په جومات کې د رسول الله د زيارت تصوير ځوړول بدعت دی ځکه چې دا عمل نه د صحابوو اونه د تابعينو او نه د نورو خيرالقرون په دور کې چې د رسول الله ص بې حده محبت لرلو نه دی ثابت شوی .بلدالحرام ۱/۳۰۲-۳۰۴ ).
۱۲- سوال : په غير الله قسم کول شرک دی؟

ځواب : غير د الله تعالی څخه ما سوا په بزرګ ولي يا هر څوک چې وي حرام او شرک دی.

safi foundation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
error: