روژه

د روژې فضائل(1)

  • – الله جل جلاله په قرآن کريم کې وايي: شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيْٓ اُنْزِلَ فِيْهِ الْقُرْاٰنُ ھُدًى لِّلنَّاسِ وَ بَيِّنٰتٍ مِّنَ الْهُدٰى وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۭ وَمَنْ كَانَ مَرِيْضًا اَوْ عَلٰي سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ اَيَّامٍ اُخَرَ ۭ يُرِيْدُ اللّٰهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيْدُ بِكُمُ الْعُسْرَ ۡ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللّٰهَ عَلٰي مَا ھَدٰىكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُوْنَ   ١٨٥.واِذَا سَاَلَكَ عِبَادِيْ عَنِّىْ فَاِنِّىْ قَرِيْبٌ ۭ اُجِيْبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ اِذَا دَعَانِ ۙفَلْيَسْتَجِيْبُوْالِيْ وَلْيُؤْمِنُوْابِيْ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُوْنَ[البقرة 185-186]

ژباړه : د رمضان مياشت خو هماغه ده چې قرآن پکې نازل شوی  دخلکو لپاره لارښود، د هدايت څرګندې نښي او د حق او باطل بېلونکی (کتاب)، نو تاسونه چې څوك دا مياشت بيامومي، هغه دې روژه ونيسي، او څوك چې ناروغ يا په سفر وي نو په ده له نورو ورځونه شمېر پوره كول دي. الله خو تاسوته اسانى غواړي، سختي خو درته نه غواړي. دا ددې لپاره چې تاسو هماغه شمېر پوره كړئ (په قضا سره) او الله په لويي يادكړئ چې هدايت يې درته كړى او شكر وباسئ (185) او چې بندګان مې زما په اړه تاكله وپوښتي نو (ورته وايه چې) زه بالكل نږدې يم، دغوښتونكي سوال قبلوم كله چې ما وربولي، نو زما (بلنه) دې هم ومني او پرما دې ايمان راوړي ترڅو په سمه لار محكم پاتې شي.

اِنَّ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمٰتِ وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنٰتِ وَالْقٰنِتِيْنَ وَالْقٰنِتٰتِ وَالصّٰدِقِيْنَ وَالصّٰدِقٰتِ وَالصّٰبِرِيْنَ وَالصّٰبِرٰتِ وَالْخٰشِعِيْنَ وَالْخٰشِعٰتِ وَالْمُتَصَدِّقِيْنَ وَالْمُتَصَدِّقٰتِ وَالصَّاۗىِٕـمِيْنَ وَالـﮩـىِٕمٰتِ وَالْحٰفِظِيْنَ فُرُوْجَهُمْ وَالْحٰفِظٰتِ وَالذّٰكِرِيْنَ اللّٰهَ كَثِيْرًا وَّالذّٰكِرٰتِ ۙ اَعَدَّ اللّٰهُ لَهُمْ مَّغْفِرَةً وَّاَجْرًا عَظِيْمًا [الاحزاب: ۳۵]

ژباړه: بې شكه مسلمانان او مسلمانانې، مؤمنان او مؤمنانې، تابعداران او تابعدارانې، رښتيني او رښتينې، صبر كونكي او صبر كونكې، عاجزي كونكي او عاجزي كونكې، خيرات كونكي او خيرات كونكې، روژتيان او روژتيانې، د خپلو عورتونو ساتونكي او ساتونكې، د الله ډېر يادونكي او يادونكې، دوى ټولو ته الله بخښنه او ستر اجر چمتو كړى دى.

  • – رمضان د توبې، او مغفرتونو مياشت ده، ابوهريره رضي الله عنه روايت کوي چې رسول الله صلی الله عليه وسلم به ويل: الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات ما بينهن إذا اجتنب الكبائر. ([1])

ژباړه: پنځه لمونځونه، يوه جمعه تر بلې جمعې پورې او يو رمضان تر بل رمضان پورې د مسلمان ګناهونه له منځه وړی ترڅو يې چې لوی ګناهونه نه وي کړي.

  • – څوک چې د رمضان روژې پر الله د ښه باور او ثواب په نيت ونيسي الله ورته پخواني ټول ګناهونه بخښي،رسول الله صلی الله عليه وسلم وايي:مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ([2])

يعنې چا چې له ايمان سره او د ثواب په نيت د رمضان روژې ونيولې، الله يې پخواني (واړه) ګناهونه بخښي.

بل حديث کې فرمايي: مَنْ قَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ([3])

چا چې له ايمان سره او ثواب په نيت د رمضان شپې الله ته په عبادت تېرې کړې، د هغه پخواني ټول (واړه) ګناهونه بخښل کيږي

او په دريم حديث کې فرمايي: مَنْ يَقُمْ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ.([4])

چاچې له ايمان سره او ثواب په هيله د قدر شپه الله ته په ولاړه تېره کړه، دهغه پخواني ټول (واړه) ګناهونه به وبخښل شي.

  • – رمضان له اور څخه د خلاصون مياشت ده، رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايي: إذا كان أول ليلة من شهر رمضان صفدت الشياطين ومردة الجن وغلقت أبواب النار فلم يفتح منها باب وفتحت أبواب الجنة فلم يغلق منها باب وينادي مناد يا باغي الخير أقبل ويا باغي الشر أقصر ولله عتقاء من النار وذلك كل ليلة. ([5])

ژباړه: کله چې رمضان پيل شي شيطانان او شرير پېريان وتړل شي، د دوزخ دروازې وتړل شي او يوه هم نه پرانستل کيږي، د جنت دروازې پرانستل شي او يوه هم نه تړل کيږي، او هره شپه يو آواز کوونکی نارې وهي چې: اې د خير غوښتونکيه وړاندې شه! او اې د شر غوښتونکيه تم شه! نن الله پاک ډېر خلک له اوره خلاصوي (نو ښايي ته هم د هغو په کتار کې راشې).

علامه سندي رحمه الله د دې حديث په شرحه کې ليکي: معنا دا چې اې د خير غوښتونکيه د خير کارونو ته وړاندې شه؛ ځکه چې همدا ستا سره وړ ده، تاته به د لږ عمل په بدل کې ډېر څه درکړل شي، او اې د شر غوښتونکيه له ګناهونو لاس واخله او توبه وباسه! ځکه چې همدا د توبې د قبلېدا وخت دی.

  • – په رمضان کې د جنت دروازې پرانيستي او د دوزخ دروازې بندي وي او شيطانان تړلي وي، په يو حديث کې رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايي: إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب النار وصفدت الشياطين. ([6])

ژباړه: رمضان چې راشي د جنت دروازې پرانستل شي او د دوزخ دروازې بندي کړل شي او شيطانان (په ځنځيرونو) وتړل شي.

شاه ولي الله دهلوي رحمه الله د دې حديث په تشريح کې ليکي: دا لوی انعام په رمضان کې يوازې مسلمانانو ته وي، نه کافرانو ته؛ ځکه چې مسلمان کله د ورځې روژه او شپه په عبادت تېره کړي، د الله په ځانګړو انواراتو کې ونغښتل شي او له مهلکاتو يې لري شي؛ نو د جنت دروازې ورته پرانستل شي او د دوزخ دروازې يې پر مخ وتړل شي؛ ځکه چې د دواړو اصل رحمت او لعنت دی.

او د شيطان د تړلو معنا دا ده چې د هغه فريب پرې اغيز او اثر نه کوي؛ ځکه چې د شيطان فريب پر هغه چا اثر کوي چې ځان يې د هغه د اثر لپاره چمتو کړی وي، او مسلمان چې په روژې نيولو سره له ځانه د بهيميت خاصيت لرې کړي، نور پرې د شېطان فريب اثر نه کوي؛ ځکه چې هغه په دې کار سره ملکوتي خاصيت خپل کړ، له همدې امله پرښتو ته هم نژدې کيږي([7])


([1])  صحيح مسلم، كتاب الطهارة، باب فضل الوضوء والصلاة عقبه، حديث رقم (552).

([2]) صحيح البخاري، كتاب الإيمان، باب: صوم رمضان احتسابا من الإيمان، حديث رقم (38).

([3]) صحيح البخاري، كتاب الإيمان، باب: تطوع قيام رمضان من الإيمان، حديث رقم (37).

([4]) صحيح البخاري، كتاب الإيمان، باب: قيام ليلة القدر من الإيمان، حديث رقم (35).

([5])  جامع الترمذي، أبواب الصوم، باب ما جاء في فضل شهر رمضان، حديث رقم (682).

([6])  صحيح مسلم، كتاب الصيام، باب فضل شهر رمضان، حديث رقم (2493).

[7] : حجة الله البالغة ۲/۱۷۴

safi foundation

wasiweb.com

wasiweb.com Publisher Team publish your sent articles. you can send your articles to publish, also you can be author with us. Share the website and articles with your friends

خپل نظر مو دلته ولیکئ

Back to top button
error: